امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

خوزستان در سوژه یابی بسیار توانمند و بکر است

یک مستند ساز مطرح کشوری، خوزستان را در سوژه یابی بسیار توانمند و بکر دانست و گفت: می توان فیلم های قدرتمندی ساخت که جریان ساز شود.

به گزارش حبیب خبر، در ادامه جلسات کارگاهی پرورش ایده در استان ها، جلسه پیچینگ مستند (ارایه طرح) در اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد.

در این جلسه- که مستندسازان استانی حضور داشتند- معاون مرکز گسترش سینمایی تجربی درباره تشکیل این جلسه اظهار کرد: در این جلسه  پانزده طرح مستند با موضوعات متنوع مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت که مقرر شد بعضی از طرح‌ها اصلاح و نسخه تکمیلی آن‌ها برای بررسی مجدد به مرکز گسترش ارسال شود.

عبدالحسین بدرلو ادامه داد: جلسات کارگاهی پرورش ایده در استان ها و ارایه طرح، از سال گذشته در ادامه تولید مستندات استانی در استان های مختلف با همراهی یکی از مستندسازان مطرح کشوری تشکیل می شود. در این نشست ها طرح ها، مورد  بررسی و دفاع قرار می گیرند که منتج به شناسایی فیلم سازان استانی و ارایه پیشنهادهایی برای استان می شود.

او درباره طرح های ارایه شده توسط فیلم سازان خوزستانی گفت: طرح های ارایه شده بسیار بومی و مسایل روز استان است که یک حسن محسوب می شود.

در ادامه مستند ساز مطرح کشوری اظهار کرد: تشکیل جلسات کارگاهی پرورش ایده در استان ها، فیلم سازان و مستندسازان را برای حمایت از آن ها، به فعالیت و نوشتن طرح های متنوع، تشویق و آن ها را برای ادامه مسیر مشتاق تر می کند.

محمدصادق اسماعیلی یکی از مشکل ها را نبود امر آموزش برشمرد و گفت: در شهرستان ها آموزشی وجود ندارد؛ از سوی دیگر تهیه کننده هم به صورت جدی نیست و نگاه حرفه ای به فرآیند تولید ندارند. بر اساس طرح جلسات کارگاهی پرورش ایده در استان ها، مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی به عنوان تهیه کننده نقش موثری می تواند داشته باشد.

او طرح های ارایه شده در خوزستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: خوزستان در سوژه یابی بسیار توانمند و بکر است و می توان فیلم های قدرتمندی ساخت که جریان ساز شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید