امروز:
پنجشنبه - 20 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

پوستر چهارمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،در آیین رونمایی از پوستر چهارمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان- که با حضور فعالان فرهنگی، ناشران و اصحاب رسانه برگزار شد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: امسال چهارمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان به منظور حمایت، تکریم و پاسداشت از پدیدآورندگان و صاحبان آثار مکتوب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج افزود: این دوره از جایزه سال در سه بخش انجام می‌شود که بخش اصلی آن با موضوعات ادبیات و علوم انسانی شامل شعر، داستان، نقد ادبی و ... است، همچنین حوزه علوم پایه، علوم اجتماعی، فنی و مهندسی، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم و پژوهش‌های قرآنی و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، هنر و معماری، کودک و نوجوان، علوم پزشکی، ترجمه و سایر از دیگر موضوعات این رویداد است.

او اضافه کرد: همچنین بخش جنبی این دوره از جایزه کتاب سال مربوط به انتخاب ناشر نمونه سال است و بخش ویژه مخصوص خوزستان و خوزستان‌شناسی بوده که به شکل ویژه از پدیدآورندگان این آثار تقدیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج مهلت ارسال آثار به این رویداد را از 24 تا 15 مرداد عنوان کرد و ادامه داد: داوری آثار از شهریور تا مهرماه سال جاری انجام و اعلام آیین پایانی و نتایج توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان امسال همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان این رویداد ادبی امروز انجام می‌شود تصریح کرد: از کسانی که طرح‌هایی دارند که می‌تواند به حوزه ارتقای مطالعه در استان کمک کند می‌خواهیم که طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی خود را به این اداره کل ارائه دهند تا با همکاری و حمایت ارشاد اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: هدف این است که با اجرای این طرح‌ها، کتاب را در ذائقه و سبد خانواده‌ها جای دهیم و پررنگ‌تر کنیم و سرانه بیشتری برای آن قرار گیرد.

در ادامه مهرانگیز بحیرایی سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با تبریک اعیاد دهه کرامت یاد آور شد: با حضور مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی خوزستان برنامه‌های متعددی در حوزه کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شده که اولین برنامه انتخاب کتاب سال است و فراخوان آن امروز منتشر می‌شود.

در پایان با حضور حجت‌الاسلام سید محمود موسوی رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان،فعالان فرهنگی و ناشران از پوستر چهارمین جایزه کتاب سال خوزستان رونمایی شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید