امروز:
يكشنبه - 9 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رئیس جدید حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان منصوب شد + سوابق

 رییس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه این حوزه به شدت مخاطب‌محور است، گفت: کرونا به حوزه فرهنگ و هنر آسیب جدی وارد کرد و باعث ایجاد رکود شد.

 

 به گزارش حبیب خبر، "محمد شهبازگهروئی" خاطرنشان کرد: حوزه هنری از اساس با ادبیات متولد شد و حلقه اولیه‌ای که حوزه هنری را به وجود آورد، از شهید مرتضی آوینی تا زنده‌یاد قیصر امین‌پور، ادبیات پایداری است که بخش جدی و مهم این حوزه بوده است. 

 

 وی با بیان اینکه در دوران کرونا که همه فضاهای حضوری تعطیل یا نیمه تعطیل شده بودند رکود خیلی شدیدی به وجود آمد اظهار کرد: حوزه هنری نیاز به یک ریکاوری و بازیابی دارد. بنابراین مدیران، هنرمندان و صاحبان اثر و البته مخاطبان نیاز به زمان و برنامه‌ریزی دارند تا این بازیابی سریع‌تر اتفاق بیفتد.

 رییس حوزه هنری خوزستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان بیان کرد: این نمایشگاه بعد از سه سال در حال برگزاری است.

 بنابراین نباید انتظار داشت که استقبال مخاطب از این نمایشگاه مانند پیش از کرونا باشد زیرا هنوز دغدغه مردم و محدودیت‌ها وجود دارد. البته بخشی از آن طبیعی است اما باید برنامه‌ها را اجرا کنیم تا فضای طبیعی بازگردد.

رویدادهایی مانند اکران فیلم‌ها، اجرای تئاترها و... باید دوباره از سر گرفته شوند و بپذیریم که مخاطب احتیاج دارد امنیت او ایجاد شود.

 

 شهبازگهروئی سپس تصریح کرد: حضور مردم در سینماها و سالن‌های تئاتر به خاطر شیوع کرونا مانند قبل نیست و استقبال از این نمایشگاه نیز به همین گونه است.

 

او با اشاره به حضور خوب فعالان خوزستانی در این نمایشگاه اظهار داشت: بخش عمده‌ای از بار این کار را فعالان خوزستانی بر دوش می‌کشند. غرفه‌های خوزستانی در کیفیت و کمیت ارایه کار رشد خوبی داشته‌اند و این مسئولیت ما را در حمایت از این مجموعه‌ها سنگین‌تر می‌کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید