امروز:
چهارشنبه - 12 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کلکسیون تابلو نقاشی نصرالله سروری هنرمند برجسته افغانستان موضوعات مختلفی را در تمامی زوایای افغانستان در گذر تاریخ معاصر با بیش از نیم قرن به تصویر کشیده است.

به گزارش حبیب خبر، در این کلکسیون تابلو نقاشی، موضوعات فرهنگی، ادبی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فلسفی، فلکلور زندگی طبقاتی، روستاییان، عشایر، رنجبران زحمتکش، فقر، ادیبان، بناهای باستانی، مناظر طبیعی، مافیا، جنگ، خشونت، آزادی خواهی، مبارزه با بی عدالتی و حقایق زندگی دیده می شود.

فریدالله ادیب آیین نزدیک به نیم قرن توانسته است بالغ بر ۱۲۵ شی تابلو نقاشی آثار نصرالله سروری هنرمند برجسته افغانستان را جمع آوری و نگهداری کند.

ارزش این مجموعه که حمایت از میراث و فرهنگ کشور افغانستان است حدود ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

 این کلکسیون در ۲۸ خردادماه ۱۳۹۸ به شماره پروانه (۹۸۲۵۰۰/۸۸۰۶) از سوی اداره کل موزه های وزارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با عنوان «راه لاجورد» به مالکیت فریدالله ادیب‌ آیین ثبت شده است که با اخذ پروانه فعالیت مجموعه‌داری مجاز به صورت رسمی نسبت به برگزاری نمایشگاه یا ایجاد موزه خصوصی می تواند فعالیت کند.

گفتنی است: پروفسور ناصر داوود خلیلی محقق، سخنران و کلکسیونر معروف ایرانی است که به دلیل شناختش از آثار هنری و باستانی جهان به ویژه خاورمیانه، آسیا و افریقا مورد توجه موزه ها و دانشگاه های مهم جهان است و در میان رهبران کشورهای اسلامی "سفیر فرهنگی اسلام" نامیده می شود.

او در کنار مشاغل پژوهشی و آموزشی، به کار خرید و فروش، و تعمیر املاک و مستغلات قدیمی و گران قیمت نیز مشغول بوده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید