امروز:
يكشنبه - 23 ارديبهشت - 1403
ساعت :

خوزستانی های لیگ برتر نیاز به تقویت روحیه دارند

اهواز/ حبیب خبر- سیدمهدی ابوس

رییس هیأت فوتبال خوزستان هدف از نشست با خبرنگاران رسانه ها و پیشکسوتان فوتبال را ایجاد فضای آرامش بخش، همدلی و حمایت از تیم های استان در شش بازی بسیار حساس و سرنوشت ساز لیگ برتر دانست.

به گزارش نهم اردی بهشت 1403 خبرنگار حبیب خبر، "عبدالکاظم طالقانی" در سخنانی گفت: این حضور و نشست مشترک را- که در حقیقت باید آن را مثلث همدلی و حمایت از فوتبال خوزستان نامید- به فال نیک می گیرم و امیدواریم شما خبرنگاران که بازوی قدرتمند و صدای رسای ورزش و فوتبال محسوب می شوید ما را در مسیر تقویت ورزش و فوتبال استان همراهی و یاری کنید.

 همان طور که مدیر کل محترم فرمود موقعیت کنونی جدولی تیم‌های لیگ برتری فوتبال خوزستان برای همه اهالی فوتبال از جمله شما و ما و پیشکسوتان و کارشناسان دلسوز فوتبال نه تنها قابل قبول نیست بلکه بسیار نگران کننده است و با صراحت باید گفت: بوی نامطبوع سقوط احتمالی و کسر سهمیه فوتبال خوزستان حس می شود که امیدواریم چنین نشود و تیم های فولاد خوزستان، نفت آبادان و استقلال خوزستان از بازیکنان و مربیان گرفته تا مدیران تصمیم گیرنده این تیم ها متوجه این خطر نگران کننده باشند.

طالقانی گفت: شوربختانه قانون به هیأت فوتبال استان و اداره کل ورزش اجازه دخالت در امور تیمداری و باشگاهداری نمی دهد و ما فقط اجازه توصیه و پیشنهاد داریم که کمتر توجهی به این توصیه ها دلسوزانه مدیر کل ورزش و بنده از سوی مدیران تیم ها شده است.

هم اکنون و برای روشنگری کامل به اهالی محترم فوتبال خوزستان ما تلاش خودمان را برای هرگونه مساعدت به تیم ها اعلام کردیم و خوش بختانه مسوولان رده بالای استانی هم چون استاندار محترم به همراه معاونان و شخص جناب بنی تمیم مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان ما را برای یاری رساندن و عبور از بحران کسر سهمیه فوتبال خوزستان در لیگ برتر همراهی می کنند.

 او افزود: در روزهای اخیر هم چند جلسه تاثیر گذار با مدیران محترم سه باشگاه داشتیم. در این جلسات علاوه بر بیان چگونگی برون رفت از بحران سقوط تیم های لیگ برتری، مشکل های تیم استقلال ملاثانی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم های خوبی برای تامین زمین و چگونگی برگزاری مسابقات آینده این تیم مقابل حریفان اتخاد شد.

طالقانی رو به خبرنگاران گفت: هدف از این نشست ایجاد همدلی و حمایت و فضای آرامش بخش برای تیم های استان در لیگ برتر در شش بازی بسیار حساس و سرنوشت ساز است.

می‌دانم اهالی فوتبال، پیشکسوتان، هواداران، کارشناسان و حتا شما خبرنگاران از نوع هدایت تصميم گیری و مدیریتی تیم ها دل خوشی ندارید و گفته ها و پرسش های زیادی در این زمینه هست که چرا باید وضعیت مدیریت تیمداری و باشگاهداری منصوب به مهد فوتبال ایران این چنین باشد اما بنده در این موقعیت حساس تقاضا می‌کنم هر چرایی و هر اختلاف سليقه یا نامهربانی درون دل داریم باید کنار بگذاریم و برای ایجاد آرامش و تقویت روحی تیم ها کوشش کنیم.

خوزستانی های لیگ برتر نیاز به تقویت روحیه دارند

 او گفت: بنده ایمان دارم شما خبرنگاران در کنار هواداران و کارشناسان و پیشکسوتان می توانید یک حلقه اتحاد حمایت از فوتبال استان رقم بزنید. هیات فوتبال خوزستان و اداره کل ورزش گام به گام شما باید در این مدت باقی مانده جلوی تضعیف روحی بازیکنان، مربیان و حتا مدیران این سه تیم را بگیریم و در مسیر موفقیت تیم ها ایجاد انگیزه کنیم.

متولی نخست فوتبال خوزستان هم چنین در زمینه هدفگذاری هیأت فوتبال در سال جاری توسعه آموزش، کشف استعداد های درخشان و خلاق، پر کردن اوقات فراغت و برگزاری منظم مسابقات استانی را از اهداف اولیه دانست.

طالقانی هم چنین از برگزاری کلاس مربیگری درجه (آ) بالاترین کلاس مربیگری فوتبال به میزبانی کمیته هیات آموزش هیات فوتبال خوزستان خبر داد که قرار است در این کلاس مربیگری ۲۴ مربی خوزستانی حضور داشته باشند و این یک فرصت خاص برای مربیان خوزستانی خواهد بود.

او از توجه بسیار جدی نسبت به چگونگی رتبه بندی و فعالیت فصل جدید و اجرای آیین نامه مدارس فوتبال در سطح خوزستان گفت و خواستار تحقیق و تفحص جدی والدین در انتخاب مدارس فوتبال برای فرزندان خود شد.

رییس هیأت فوتبال در پایان سخنان اش به این مساله اشاره کرد که چرا بعضی از باشگاه ها و تیم های شایسته و مطرح و وابسته به ادارات دولتی توان تامین مالی و ادامه تیمداری درصورت صعود به رده های بالاتر را ندارند! ولی از درآمدهای کلان شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان برای تیم های دیگر استفاده می شود؟!

طالقانی گفت: اهالی فوتبال خوزستان انتظار دارند تیم های خوزستانی دارای هیات مدیره خوزستانی باشند چرا باید از بیرون استان برای تیم های خوزستانی تصمیم گیری انتصابی و مدیریتی و فنی گرفته شود که حاصل این تصمیم ها چنین شود که همه نگران حفظ سهمیه فوتبال خوزستان باشیم. بنده اعتقاد دارم تصمیم های بومی موفق تر بوده است. همین تیم فولاد خوزستان بهترین مثال است. فولاد زمانی که توسط بومی ها مدیریت و هدایت می شد بهترین موفقیت ها را در سطح فوتبال ایران و حتا در سطح توسعه زیر ساخت ها داشته است ولی اینک شاهد رکود آن هستیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید