امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

امکان برگزاری امتحانات مجازی در دانشگاه خاتم‌الانبیاء بهبهان وجود دارد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با بیان اینکه امکان برگزاری امتحانات به صورت مجازی در این دانشگاه وجود دارد، گفت: برگزاری امتحانات و حتی کلاس‌های درس به صورت مجازی برای دانشگاه‌های بزرگ، دشوار است اما دانشگاه‌هایی که تعداد اعضای هیات علمی و دانشجوی کمتری نسبت به بقیه دارند، امکان برگزاری کلاس‌ها و امتحانات به صورت آنلاین را دارند، به این دلیل به نظر می‌رسد که ما بتوانیم امتحانات را به صورت آنلاین برگزار کنیم.

اسماعیل فاطمی‌بهبهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۲۰ اسفند ۹۸ کلاس‌های درس‌های نظری دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان به صورت اختیاری آغاز شد اما با توجه به تداوم تعطیلی‌ها، از ۱۶ فروردین همه کلاس‌های نظری به صورت آنلاین و آفلاین، اجباری شدند.

وی افزود: حدود ۲۰ روز است که کلاس‌های مجازی به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شوند که در این مدت حدود ۸۰ درصد کلاس‌ها در حال برگزاری هستند. اولویت ما بر تشکیل کلاس‌ها به صورت آنلاین است اما با توجه به اینکه اینترنت پرسرعت در دسترس برخی از دانشجویان نیست، بنابراین امکان استفاده از کلاس‌های آفلاین را نیز فراهم کردیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با اشاره به استقبال خوب اعضای هیات علمی از کلاس‌های غیرحضوری، گفت: باتوجه به هزینه‌بر بودن استفاده از اینترنت برای دانشجویان، برای رایگان کردن ترافیک استفاده از سامانه دانشگاه، مکاتباتی با وزارت علوم انجام دادیم؛ تنها یک اپراتور با وزارت همکاری و دانلود از سرور دانشگاه‌ها را رایگان کرده است، به این دلیل ما تقاضای خرید یک سرور را دادیم تا استفاده از سامانه برای دانشجو رایگان شود.

فاطمی‌بهبهانی در خصوص تصمیم‌گیری دانشگاه برای نحوه برگزاری امتحانات پایانی بیان کرد: تاکنون تصمیم قطعی برای نحوه برگزاری امتحانات اتخاذ نشده است اما قطعا زمان برگزاری به تاخیر می‌افتد. اخیرا وزارت علوم اطلاعیه‌ای در خصوص شیوه برگزاری امتحانات صادر کرد و تصمیم‌گیری در مورد شیوه برگزاری را برعهده دانشگاه‌ها قرار داد.

وی تاکید کرد: قطعا سیستم برگزاری امتحانات به صورت مجازی را راه‌اندازی می‌کنیم و امکان برگزاری امتحانات به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان وجود دارد و در حال بررسی این مساله هستیم تا این کار را انجام دهیم، زیرا ممکن است که نتوانیم امتحانات پایانی را به صورت حضوری برگزار کنیم چرا که برگزاری امتحانات به صورت حضوری نیازمند بازگشایی خوابگاه‌ها است و این از نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا خطرساز است. بخشی از ارزیابی پایان ترم را برای آزمون مجازی قرار می‌دهیم و بخشی از نمره ارزیابی درس را به ارزیابی مستمر استاد از دانشجو قرار می‌دهیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان در پایان گفت: شرایط ما از نظر تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی و تعداد درس‌ها با دانشگاه‌های بزرگ قابل مقایسه نیست. برگزاری امتحانات و حتی کلاس‌های درس به صورت مجازی برای دانشگاه‌های بزرگ، دشوار است. دانشگاه‌هایی که تعداد اعضای هیات علمی و دانشجوی کمتری نسبت به بقیه دارند، امکان برگزاری کلاس‌ها و امتحانات به صورت آنلاین را دارند، به این دلیل به نظر می‌رسد که بتوانیم امتحانات را به صورت آنلاین برگزار کنیم. اما ظرف دو هفته آینده به تصمیم‌گیری قطعی خواهیم رسید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید