امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

ابتلا به کرونا ربطی به جنسیت ندارد

 یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ابتلا به کروناویروس ربطی به جنسیت ندارد، گفت: هر کسی که در معرض بیماری قرار می‌گیرد، مبتلا می‌شود و این گونه نیست که بگوییم جنسیت در ابتلا تاثیر دارد.

دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ابتلا به کروناویروس ربطی به جنسیت ندارد و بستگی به این دارد که چه افرادی در معرض ویروس قرار بگیرند.

وی افزود: مثلا در خوزستان به دلیل اینکه زنان خانه‌دار بیشتر برای خرید از منزل خارج می‌شوند و امکان مواجهه آنان با مبتلایان بیشتر می‌شود، احتمال ابتلا نیز افزایش می‌یابد. در جامعه دیگر ممکن است این آمار تغییر یابد و همه این موارد به سبک زندگی جوامع مختلف بستگی دارد.

علوی گفت: هر کسی که در معرض بیماری قرار می‌گیرد، مبتلا می‌شود و این گونه نیست که بگوییم جنسیت در ابتلا تاثیر دارد؛ البته تاکنون تحقیق علمی نیز در این زمینه انجام نشده است.

وی تاکید کرد: انتقال این ویروس بیشتر جنبه اجتماعی دارد و ربطی به جنسیت ندارد.

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: در خوزستان به دلیل اینکه اکثریت جامعه زنان را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند، زمانی که آمار مبتلایان به کروناویروس را مشاهده می‌کنیم، اکثر مبتلایان  زنان خانه‌دار هستند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید