امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آموزش مهارتی بیش از ۷۷۶ هزارنفرساعت به عشایر و روستاییان خوزستانمدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: براساس آمار ثبت شده در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال  گذشته در بخش آموزش روستایی و عشایری 776 هزار و 332 نفر ساعت از آموزش مهارتی بهره مندشدند.

عبدالنبی سواعدی افزود: دراین بخش 713 هزار و 336 نفر ساعت در بخش روستایی و 62 هزار و 966  نفر ساعت درحوزه عشایر اجرا شد.

او ادامه داد: این میزان آموزش فنی و حرفه ای شامل 4  هزار و 540 نفر از قشرها شد که 4160 از جمعیت روستایی و 380 نفر از جمعیت عشایری تشکیل می داد.

سواعدی خاطرنشان کرد: آموزش روستایی و عشایری براساس نیازسنجی برای تعیین نیازهای آموزشی و اولویت بندی این نیازها به منظور هدفمندکردن آموزش مهارتی و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت های آموزش فنی و حرفه ای برنامه ریزی شد.

او افزود: آموزش فنی و حرفه ای برای متقاضیان شغل یا ارتقای شغل به ویژه کارآفرینی درمناطق روستایی و عشایری در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری با اولویت استفاده از خدمات نوین و مشارکت در فعالیت ها و بهبود تولیدات ارایه شد.

او گفت: برای توسعه و افزایش توانمندی مهارتی و تولیدی خانوار های روستایی و عشایری با هدف افزایش توان مهارتی این بخش از جامعه مولد اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان تصریح کرد: با فراگیری آموزش های مهارتی امکان دسترسی به فرصت های شغلی مناسب و همچنین بالا بردن بهره وری در تولیدات عشایر به وجود می آید.

او عنوان کرد: جوانان این مناطق با فراگیری آموزش مهارتی فرصت بیشتری برای ورود به بازار کار و یافتن کار مورد علاقه و متناسب با مهارت های آموخته شده داشته باشند.

سواعدی گفت: کارآموزان فارغ التعلیم پس از قبولی درآزمون گواهی نامه مهارتی برا اساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه ای دریافت کردند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید