امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بخشدار مرکزی اهواز از قرنطینه روستا جسانیه با ۵ هزار نفر جمعیت خبر داد.

علی بلمچی با توجه به آمار مبتلایان به کرونا در شهر جسانیه گفت: بر اساس درخواست بهداشت مرکز غرب، به دلیل امکان زیاد بودن افراد دچار شده به کرونا در این روستا، تصمیم گرفته شد تا روستا جسانیه قرنطینه شود.

او افزود: بنابراین جسانیه با ۵ هزار نفر جمعیت از فردا مورخ ۳۱ فروردین قرنطینه می‌شود و این امر ۲ تا ۳ روز ادامه خواهد داشت، سپس دوباره آمار گیری انجام می‌شود تا وضعیت در این روستا مشخص شود.

بلمچی با بیان اینکه پیشتر ۱۵ نفر در جسانیه به کرونا مبتلا شده بودند، اظهار کرد: بر اساس گفته‌های مراکز بهداشتی ممکن است تا ۴ یا ۵ برابر بیشتر از این تعداد در روستا به کرونا دچار شده باشند و در نتیجه به منظور حفاظت از دیگر شهروندان این شهر قرنطینه خواهد شد.

بخشدار مرکزی اهواز بیان داشت: جسانیه در نزدیکی کلانشهر اهواز قرار دارد و به دلیل ضعیف بودن اصول بهداشتی در روستاها، احتمالا سرعت شیوع ویروس نیز بالاتر است.

این مقام مسئول از تلاش‌ها برای گندزدایی و آگاهی رسانی از راه‌های مختلف به مردم خبر داد و تصریح کرد: توانستیم روستاییان را آگاه کنیم و امیدواریم از انتشار ویروس به شهر‌ها و روستا‌های دیگر جلوگیری نماییم، هر چند تاکنون مورد جدید مبتلا به کرونا در جسانیه یافت نشده است، اما برای احتیاط قرنطینه انجام می‌شود.

جسانیه از توابع بخش مرکزی اهواز در دهستان لامی قرار دارد که پس از ابتلا یک زن مسن در روستا، افراد خانواده وی نیز به کووید ۱۹ دچار شدند، اما همگی بهبود یافتند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید