امروز:
جمعه - 15 تير - 1403
ساعت :

نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی درخوزستان برای مقابله با کرونا نیست

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: فعلا با توجه به ظرفیت‌سازی که در بیمارستاهای ثابت دولتی و تامین اجتماعی خوزستان صورت گرفته، نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی برای مقابله با کرونا احساس نمی‌شود.

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه در حاشیه نشست قرارگاه مدیریت و کنترل ویروس کرونا در خوزستان، در جمع خبرنگاران بیان کرد: البته بنا است در زندان مرکزی اهواز یک بیمارستان صحرایی که مربوط به سپاه پاسداران است برپا شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حوزه تجهیزات پزشکی در خوزستان مشکلی نیست ادامه داد: در مواد مصرفی مثل ماسک، دستکش، گان در کل کشور کمبود وجود دارد که خوزستان نیز از این قضیه مستثنی نیست اما تمام تلاش ما تامین و تهیه این موارد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه آمار لحظه به لحظه وضعیت ویروس کرونا را  در خوزستان هر روز منتشر می‌کنیم،گفت: استان های اطراف ما از لحاظ این ویروس آلوده هستند لذا از همه همشهریان  درخواست می‌کنیم  از سفر به این استان‌ها خودداری کنند.

 وی با درخواست از مردم برای ثبت نام در سامانه سلامت بیان کرد:با ثبت نام در این سامانه می توانیم در مدت  ۴۸ ساعت بیماریابی وسیعی انجام، و از انتشار بیماری جلوگیری کنیم؛ اگر بیماری زود تشخیص داده شود روند درمان آن نیز راحت تر خواهد بود.

توزیع ۶۰ هزار ماسک 

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان نیز با بیان اینکه تمامی ماسک های توزیع شده از سوی این مدیریت متعلق به پیش از بروز ویروس کرونا بودند گفت:تاکنون بیش از ۶۰ هزار ماسک ساده و فیلتردار از سوی این مدیریت به دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان و دستگاه های خدماتی تحویل و توزیع شده است.

کیامرث حاجی زاده بیان کرد: ۳۰ هزار ماسک ساده دیگر نیز تهیه شده که در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و دستگاه های خدماتی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مقابله با سه بحران کرونا، سیلاب و ملخ در خوزستان توضیح داد: در حوزه نقاهتگاه ها باید تصمیم جدی گرفته شود، نقاهتگاه نفت هرچه سریعتر باید آماده سازی شود؛ تا این لحظه صنایع فولاد  همراهی خوبی در همه بحران ها داشته است و برای کمک به تجهیز نقاهتگاه ها نیز به دانشگاه های علوم پزشکی سطح خوزستان اعلام آماده باش کرده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی دیگری در روزهای آینده وارد خوزستان خواهد شد اضافه کرد:از آنجا که همچنان با کرونا درگیر هستیم ضرورت دارد تمهیدات جدی اندیشیده شود، از دستگاه های متولی در حوزه سیلاب می‌خواهیم ماشین آلات و  تجهیزاتشان به صورت آماده باش در کنار سیل بندها و نقاط خطر مستقر باشند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز براساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح چهارشنبه در خوزستان به  ۳۵۹ نفر رسیده که ۴۵ نفر از آنها فوت کردند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ده ها کشورجهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید