امروز:
دوشنبه - 18 تير - 1403
ساعت :

سامانه ۱۶۶۶ ویژه کرونا برای افراد زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان فعال شد

 مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: سامانه ۱۶۶۶ ویژه پاسخ‍‌گویی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای افراد زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان فعال شد.

دکترعلی خسروی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: سامانه یادشده به عنوان مشاور به بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت به صورت تمام وقت حتی در روزهای تعطیل، آماده پاسخگویی به ابهام‌ها ، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ایمن سازی خانواده‌ها دربرابر این بیماری مهلک است.
وی از بیمه شدگان زیرپوشش سازمان بیمه سلامت خواست به عنوان بهترین توصیه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، در خانه بمانند ، سفرهای درون و برون شهری را به شدت محدود کنند و به صورت مداوم و منظم از مواد بهداشتی برای ضدعفونی دست‌ها استفاده کرده و از ماسک‌ استاندارد استفاده کنند.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه خود را برای شرایط خاص به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حمایت از موسسه‌های درمانی دولتی و خصوصی که در صف مقدم خدمت رسانی به شهروندان مبتلا به این ویروس مرگبار قرار دارند آماده کرده است افزود:رسانه‌ها و فضای مجازی در یک ماه اخیر با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نقش مهمی در کنترل و مقابله با ویروس کرونا داشته اند و این رویکرد آگاهی بخش باید تداوم داشته باشد.

دفترچه‌های بیمه سلامت تا ۳۱فروردین ۹۹ نیازی به تمدید ندارد
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: دفترچه‌های بیمه سلامت که اعتبار آنها تمام شده تا ۳۱فروردین ماه ۱۳۹۹ نیازی به تمدید ندارند.
وی گفت: هماهنگی لازم با موسسه‌های خصوصی و دولتی برای ارایه خدمات درمانی و دارویی به بیمه شدگان بیمه سلامت خوزستان، به افرادی که اعتبار دفترچه درمانی آن به اتمام رسیده انجام شده و بیمه‌شدگان می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

پرداخت یک هزار و ۱۹۰میلیارد ریال به موسسه‌های طرف قرارداد
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان همچنین از پرداخت یک هزار و ۱۹۰میلیارد ریال مطالبات موسسه‌های درمانی و دارویی خصوصی ، دانشگاهی و دولتی خوزستان  در۲ روز اخیر خبر داد.
خسروی افزود: از این مبلغ ۴۴۰میلیارد ریال برای موسسه های خصوصی طرف قرارداد و ۷۵۰میلیارد ریال برای موسسه های دولتی ودانشگاهی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه این اعتبار با وجود مشکلات مالی دولت به سختی تامین و در اختیار موسسه های طرف قرار داد برای تقویت نقدینگی و مبارزه با ویروس کرونا در خوزستان قرار گرفته گفت: با پرداخت این مطالبات ، موسسه‌های طرف قرارداد با اطمینان بخشی بیشتری به افراد زیرپوشش بیمه سلامت خدمت رسانی می‌کنند.
۲ هفته پیش نیز یک هزار و ۳۰میلیارد ریال به عنوان بخشی از مطالبات معوقه موسسه های دولتی و خصوصی طرف قرارداد از سوی بیمه سلامت خوزستان پرداخت شد.
به گزارش ایرنا ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا صبح چهارشنبه به ۳۵۹ بیمار رسید که از این تعداد ۴۵ نفر فوت کردند.
شهرهای اهواز ، آبادان ، شوشتر، دزفول و اندیمشک از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید