امروز:
سه شنبه - 11 ارديبهشت - 1403
ساعت :

حمیدرضا اکبری

 یک شاعر و نویسنده خوزستانی گفت: شعر امروز گرفتار گزند بازگفت شده است و باید در نمایاندن درونمایه نو آوری شکل بگیرد که این رویداد با خوانش، تجربه اندوزی و معماری واژه ها آسان خواهد شد.

 به گزارش حبیب خبر، "حمیدرضا اکبری" در گفت‌وگو با (ایبنا) درباره وضعیت شعر امروز گفت: شعر امروز ما بی تحرک است و گرفتار بی معنایی و بازگفت شده است. باید شاعران را به تنگنا کشاند. شاعران جوان باید بیشتر بخوانند و دانش شعری خود را افزایش دهند که البته دانش شعری با تجربه به دست می‌آید.

 او با بیان اینکه شاعری که اثرش را به‌روز نسراید متشاعر است، افزود: شعر هر دوران باید متناسب با همان دوران باشد. باید در نشان دادن بن‌مایه، نو آوری داشته باشیم و این فراهمنمی شود مگر با خوانش، تجربه‌اندوزی، شکل دادن یا همان معماری واژه ها که بسیار فنی و پیچیده است.

 برای این کار باید شاعران خوانش گسترده داشته باشند و شعر شاعران پیشکسوت را مرور کنند. آنچه در شعر مهم است نوآوری در فرم و تکنیک است تا هم در زمینه تکراری نباشد و نیز همه اصول درست شعری در آن پایش شده باشد.

 اکبری درباره انجمن‌های ادبی گفت: انجمن‌های ادبی ما تبدیل به دورهمی بی‌بهره و گاه محلی برای تخریب شاعران شده است! باید توجه کنیم که شاعر آبرو دارد. گاهی در نشست‌ها می‌بینیم که فقط شاعران به بازگفت هم می‌رسند!

باید نوستالوژی شاعرانه و ذهنیت‌های بکر برای زایش شعر شکل بگیرد. در برخی موارد این مشکل وجود دارد که شوربختانه خود شاعران هم نقدپذیر نیستند و در برابر نقد جبهه می‌گیرند.

باید شعر شاعران در دسترس شنونده قرار گیرد و نقد و بررسی شود تا هم هم‌سخن های جوانی که به سرودن شعر گرایش دارند پیشرفت کنند و خود شاعران نیز باید بهار آفرینش ادبیت باشند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید