امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بوعذار خبر داد: اجرای ۴۰ نمایش در یادمان‌های خوزستان

دبیر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور از پایان این همایش با ۴۰ اجرای نمایشی گوناگون در چارچوب ‌های خیابانی و محیطی توسط ۱۱ گروه نمایشی از سراسر کشور خبر داد.

به گزارش حبیب خبر، "مصطفی بوعذار"، بازگو کرد: ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور به‌عنوان تنها رویداد هنری و محوری که از ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲در یادمان فتح‌المبین با حضور گروه‌های نمایشی منتخب آغاز شد تا ۲۰ اسفند با ۴۰ اجرای نمایشی در یادمان‌های شلمچه، نهر خین، گلزار هویزه، دهلاویه، فتح‌المبین و موزه جنگ خرمشهر به کار خود پایان داد.

او، هدف از برگزاری این رویداد را رونق بخشی به جریان عظیم راهیان نور و تقویت هنر انقلابی در راستای جهاد تبیین و نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس برای زایران سرزمین نور اعلام کرد و افزود: این ۴۰ اجرای تئاتر خیابانی و محیطی در راهیان نور توسط هنرمندان متعهد در سخت ترین شرایط و با کم ترین ابزارها، حرکتی ارزشمند است.

بوعذار با اشاره به بودش هنرمندان برتر و منتخب دفاع مقدس در این همایش گفت: هنرمندان با تولید آثار فاخر و ارزشی در سخت‌ترین شرایط و با حداقل ابزارهای موجود، اجراهای ماندگاری را با بن مایع سرشار پیشکش کردند که شایسته سپاس هستند.

مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد: راهیان نور بهترین فرصت برای پیشکش آثار فرهنگی و هنری با محور مقاومت است و مدیران فرهنگی کشور باید برنامه ریزی فرهنگی در راهیان نور داشته باشند.

بوعذار، این رویداد هنری بزرگ در بستر راهیان نور را محلی برای ترویج فرهنگ و هنر انقلابی توصیف کرد و گفت: با تمام سختی‌ها و مشکل ها و با همکاری کمینه ستاد مرکزی راهیان نور و پیگیری ویژه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور و معاون فرهنگی ستاد این رویداد را به پایان برسانیم.

او یادآوری کرد: همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان‌نور با وجود بی مهری برخی مدیران فرهنگی در مرکز و استان خوزستان اما توانست با این حجم از گروه‌ها، پذیرای کاروان‌های راهیان نور باشد و حماسه بی‌مانندی را در پهنه تیاتر در نقطه صفر مرزی خلق کند.

بوعذار با انتقاد از عملکرد برخی مدیران فرهنگی کشور گفت: با وجود مکاتبات بسیار برای مشارکت کمینه در این رویداد اما پاسخ مناسبی دریافت نکردیم چرا که آنها هنر دفاع مقدس را فقط در چارچوب جشنواره‌ها و توزیع جوایز در چارچوب بودجه‌های کلان در مرکز می‌بینند و راهیان نور در نخستینگی آن ها نیست.

کارگردان اثر برگزیده جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از حمایت جدی ستاد مرکزی راهیان نور، استانداری خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی و همراهی و مشارکت شرکت گاز خوزستان، شرکت نفت مناطق نفت خیز جنوب، قدردانی کرد و افزود: قرارگاه شهید آوینی در مجموعه وزارت ارشاد و سایر مدیران فرهنگی وعده‌های بسیاری داده‌اند که امید است به‌زودی انجام شوند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید