امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 آموزش بازیگر و به کارگیری در فیلم و سریال

چندی پیش فراخوان بازیگری سریال آیتمی "گل و بلبل" ویژه علاقه مندان به بازیگری حتی افراد بدون رزومه به دیوار رفت. در این فراخوان آمده بود: "ما قصد داریم بیش تر از نفرات بدون رزومه و کم تر دیده شده بازیگر بسازیم و ببریم جلوی دوربین.

توجه شود این آگهی نه پشتیبان بازیگری است نه سیاهی لشکر و نه هنروری؛ تنها بازیگری به شیوه حمایتی از تیم فیلم سازی ما است. در نظر داشته باشید دو قسمت از کار ضبط شده است و اکنون وارد قسمت سوم شده ایم."

پس از این فراخوان شماری از علاقه مندان به هنر بازیگری وارد کلاس های آموزشی"سید میثم حسینی" کارگردان و تهیه‌کننده کشورمان شدند تا خود را برای شرکت در مینی سریال آیتمی گل و بلبل آماده کنند...

خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی "حبیب خبر" ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با "یاسمین تیموری" بازیگر نقش "مینا" در مینی سریال آیتمی "گل و بلبل" به کارگردانی "سید میثم حسینی" گفت و گوی کوتاهی انجام داده است که با هم می خوانیم:

آموزش بازیگر و به کارگیری در فیلم و سریال

* بزرگ ترین آرزوی تان در بازیگری؟

- محبوب شوم

*چندمین کار بازیگری شماست؟

- چهار اجرای تیاتر داشتم اما نخستین بار است که جلوی دوربین رفتم و نقش "مینا" را در مینی سریال آیتمی آقای سید میثم حسینی بازی کردم.

* بهترین کلاس بازیگری که شرکت کردی؟

- چند کلاس بازیگری رفته بودم اما بهترین آن ها کلاس استاد حسینی بود؛ چون هم دلسوز است هم مهربان و هم هنرجویان اش را جلوی دوربین می برد. خیلی ها پیش از آموزش وعده بازیگری می دادند اما هیچ گاه هنرجویی را جلوی دوربین نمی بردند تنها کسی که به وعده اش عمل کرد استاد سید میثم حسینی بود.

*چقدر به حرفه بازیگری علاقه مند هستید و چرا وارد این عرصه شدید؟

- به بازیگری خیلی علاقه مندم و دوست دارم در سینما و تیاتر محبوب شوم. آقای سید میثم حسینی خیلی به من کمک کرد.

* اگر علاقه مندان بخواهند کلاس بازیگری شرکت کنند باید از یک جایی شروع کنند. شما کجا را پیشنهاد می دهید؟

- من فقط کلاس های استاد سید میثم حسینی را پیشنهاد می دهم. چون هم اصولی آموزش می دهند هم کار بلد و حرفه ای و دلسوز هستند و هم هنرجویان اش را در کارهای سینمایی و هنری به کار می گیرد.

* سخن ناگفته؟

- به علاقه مندان کارهای هنری پیشنهاد می کنم دنبال علاقه شان بروند و به راحتی دست نکشند و کوشش کنند انسان نباید خودش را محدود کند و از علاقه اش به امور فرهنگی و هنری بگذرد.

گفتنی است: "سید میثم حسینی" اهل خوزستان است و ۲۱ سال پیشینه فعالیت سینمایی دارد و با کارگردان‌های بزرگی مانند مهران مدیری، رامبد جوان، رضا عطاران، سیروس مقدم، سعید سلطانی، شهرام شاه‌حسینی، کمال تبریزی، حمید نعمت‌الله، رزیتا غفاری، پوران درخشنده و... کار کرده‌ است.

او همچنین تعداد زیادی فیلم کوتاه و تعدادی نیمه‌بلند و مستند ساخته‌ است و فیلم سینمایی «جرات و حقیقت» یکی دیگر از کارهای سینمایی او به شمار می‌رود.

"سید میثم حسینی" نخستین کارگردانی سینمای ایران است که بازیگران اش را برای ساخت فیلم سینمایی از میان هنرجویان خود انتخاب می کند و بیشترین نقش های خوب را به آن ها می دهد.

گفت و گو: شاهین بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید