امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

یک میلیارد جایزه برای کودکان و نوجوانان

سرپرست اداره پیشگیری پلیس فتای خوزستان با اشاره به اینکه فضای مجازی بستری همه‌گیر برای تمام اعضای خانواده شده است گفت: خانواده ها باید برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی به کودکان، زمان استفاده از آن را مدیریت کنند.

به گزارش حبیب خبر، سروان "مجید ویسی" در نشست خبری آغاز چهارمین پویش کودکان سایبری در محل اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: چهارمین پویش کودکان سایبری پلیس فتا با هدف افزایش آگاهی‌ خانواده‌ها، ارتقای نقش مدارس، جامعه و سکوهای محتوایی ایمنی کودکان در فضای مجازی برگزار شده است.

او با بیان اینکه این پویش از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه به صورت سراسری در فضای حقیقی و مجازی آغاز شده ادامه داد: روزشمار این پویش در روز اول با عنوان کودکان، ایمنی سایبری، روز دوم خانواده، والدگری سایبری، روز سوم دوستان، بازی‌های سایبری، روز چهارم مدرسه، آموزش سایبری، روز پنجم جامعه، فرهنگ سایبری، روز ششم سکوها، مسوولیت اجتماعی و روز هفتم، پلیس فتا حامی کودکان سایبری نامگذاری شده است.

ویسی با اشاره به برنامه های این پویش گفت: از برنامه‌های این پویش می‌توان به برگزاری مسابقه کتابخوانی و نقاشی در بستر کانال پلیس فتا در بستر شاد با یک میلیارد ریال جایزه ویژه کودکان و نوجوانان، آزمون خودسنجی آشنایی با مفاهیم فرزندپروری در فضای مجازی ویژه والدین، رونمایی از کتاب‌های صوتی ویژه کودکان ونوجوانان، برگزاری نشست علمی با موضوع "مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها در ایمنی کودکان در فضای مجازی" و برنامه‌های دیگر اشاره کرد.

سرپرست اداره پیشگیری پلیس فتای خوزستان با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در حوزه آموزش کمک رسان پلیس باشند اظهار کرد: رسانه‌ها بازوی قدرتمند آموزش هستند و می‌توانند برای جلوگیری از جرایم سایبری محتوای آموزشی مناسبی در سطح گسترده منتشر کنند.

* اجرای چهارمین پویش کودکان سایبری در خوزستان

او با بیان اینکه در سال جاری بیش از یکصد کلاس آموزشی برگزار شده است ادامه داد: پلیس فتا آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی با موضوع فضای مجازی و سایبری را در مدارس استان دارد.

ویسی با بیان اینکه در چهارمین پویش کودکان سایبری از شخصیت‌های "امین و ثمین ایرانی" رونمایی می‌شود اضافه کرد: این شخصیت‌ها به عنوان همیار پلیس فتا، خانواده و دوستان شان را در ایمنی استفاده از فضای مجازی یاری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه اصحاب رسانه با تولیدات هنری خود می‌توانند کمک خوبی برای پلیس باشند، اظهار کرد: رسانه ها توانایی و ابزار مناسبی برای تولید محتوا در زمینه‌های مختلف دارند.

"مجید منادی" با بیان اینکه خانواده ها باید زمان دسترسی به فضای مجازی کودکان خود را کنترل کنند، گفت: جامعه هنری همراه با رسانه‌ها می‌توانند به زبان کودکان محتوایی تولید کنند که مفید و موثر باشد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید