امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سیاوش بختیاری زاده: حالا فولاد می‌ماند و قهرمانی!

نخستین کاپیتان تیم فوتبال فولاد با بیان این که باید برای فوتبال خوزستان اعلام عزای عمومی کرد، گفت: مگر می‌شود نفت در آبادان شکست بخورد، استقلال خوزستان از ۱۲ بازی در ۸ مسابقه متحمل شکست شود و فولاد مقابل این همه هوادار در بازی با استقلال، حدود ۱۵ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد؟

به گزارش حبیب خبر، "سیاوش بختیاری‌زاده" در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدار فولاد مقابل استقلال، اظهار کرد: استقلال تهران در هفته‌های گذشته علی رغم حواشی که ابتدای فصل داشت، بسیار قوی و منسجم ظاهر شده است و این نشان می دهد آقای نکونام و همکارانش با حمایت پیشکسوتان باشگاه استقلال و هواداران این تیم، یک تیم قوی را راهی مسابقات کرده‌اند. به نظر من استقلال تا اینجای مسابقات به عنوان یک مدعی درجه اول فتح جام خود را نشان داده است. این تیم امسال یکی از بهترین تیم‌های لیگ ایران است که فولاد در حالی که شرایط خوبی در جدول نداشت، روز شنبه به مصاف این تیم رفت.

* مارتینس هنوز موفق نشده صلابت فولاد را به آن برگرداند

وی ادامه داد: فولاد امسال لیگ را خوب شروع نکرد و اتفاقات و حواشی زیادی را تاکنون به همراه نارضایتی مردم از عملکرد این تیم پشت سر گذاشته است، اتفاقاتی که باعث شد در رأس کادر فنی فولاد برای بهبود وضعیت آن تغییراتی ایجاد شود.

به نظر من سرمربی اسپانیایی فولاد تقریباً توانسته تغییراتی را در وضعیت این تیم ایجاد کند، البته نتایج فولاد سینوسی بوده است و این نشان می‌دهد مارتینس هنوز موفق نشده صلابت فولاد را به آن برگرداند.

به هر حال خوشبختانه دیدار با استقلال باعث می‌شود بعد از مدت‌ها استادیوم فولاد مملو از هوادار شود. جالب است به‌رغم اینکه نتایج اصلاً باب میل هواداران فولاد نیست اما با توجه به اینکه احساس کردند تیم‌شان به حمایت آنها نیاز دارد حضور پرشوری در استادیوم داشتند.

* عبدالله ویسی حرف خوبی زد

این پیشکسوت فوتبال خوزستان خاطر نشان کرد: چند سال پیش عبدالله ویسی یک حرف خوب زد و عنوان کرد "در بازی مقابل استقلال و پرسپولیس تیم‌های ما نیازی به مربی ندارند زیرا بازیکنان خودشان برای رویارویی با تیم‌های سرخابی پایتخت پر از انگیزه هستند".

 به نظر من هم وقتی تیم‌های خوزستانی در چنین دیدارهایی خودشان کوه انگیزه هستند و حمایت حداکثری هواداران را دارند دیگر نباید بگویند حریف مقابل ما استقلال یا پرسپولیس است و باید با تمام وجود بازی کنند تا تماشاگر به وجد بیاید، اما در بازی با استقلال، تمرکز مارتینس فقط بر این موضوع بود که تیمش گل نخورد و با ارائه یک بازی فشرده، بسته و دفاع چند لایه موفق عمل کرد و فرصت آنچنانی به تیم خوب استقلال نداد.

* بازی فولاد ما را یاد دفاع چند لایه تیم‌های ایتالیایی انداخت

وی ادامه داد: فولاد اگر می‌خواهد محبوب مردم و هواداران تیمش باشد باید در دیدار با استقلال فاز دوم بازی خودش را هم نشان می‌داد. فوتبال خوزستان را به فوتبال برزیل می‌شناسیم اما دیدار فولاد مقابل استقلال ما را یاد دفاع چند لایه‌ای تیم‌های ایتالیایی برابر تیم‌های قدر دنیا انداخت. در حالی که نباید اجازه دهیم مردم فوتبال برزیلی تیم‌های خوزستانی را فراموش کنند.

* بی‌احترامی به غیبشاوی بی‌احترامی به مردم خوزستان بود

بختیاری‌زاده با اشاره به اتفاقات کنار زمین و درگیری مربیان دو تیم استقلال و فولاد نیز گفت: باور این حواشی  از سوی کادر فنی که چهار سال در فولاد کار کردند، سخت است. به نظر من شایسته نبود که مربی استقلال به مربی فولاد که یکی از بهترین و خوش اخلاق‌ترین مربیان فوتبال ایران است بی‌احترامی کند.

بی‌احترامی به نادر غیبشاوی بی‌احترامی به تیم فولاد و مردم خوزستان بود. امیدوارم اتفاقات اهواز در دیدار فولاد و استقلال به صورت کامل از برنامه فوتبال برتر پوشش داده شود و هر چقدر در این برنامه به استقلالی ها برای بیان اظهاراتشان فرصت داده شد، به همان اندازه نیز به مسوولان فولاد برای دفاع از حق خود و ادای مطلب فرصت بدهند.

* اعلام عزای عمومی برای فوتبال خوزستان

وی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که با پیراهن تیم‌های مختلف مقابل استقلال و پرسپولیس در آزادی بازی کرده‌ام و حتی باخت‌های خیلی بدی مقابل این تیم‌ها به دست آورده‌ایم، باید بگویم هیچ وقت تاکنون مثل فولاد به این شکل بازی نکرده بودیم. نوع فوتبال فولاد مقابل استقلال اصلاً خوب نبود.

 برای همین دیدار قرار بود به عنوان کارشناس فوتبال در تلویزیون حاضر شوم که به همین منظور پیراهن مشکی پوشیدم که خانواده‌ام از من پرسیدند، قرار است به بهشت آباد بروی یا در برنامه تلویزیونی حاضر شوی؟ که عنوان کردم می‌خواهم در این برنامه برای فوتبال خوزستان اعلام عزای عمومی کنم و معتقدم باید این کار را انجام داد؛ مگر می‌شود نفت در آبادان شکست بخورد، استقلال خوزستان از ۱۲ بازی در ۸ مسابقه متحمل شکست شود و فولاد در ورزشگاه خانگی خود و مقابل این همه هوادار به گونه‌ای بازی کند که ۱۰ تا ۱۵ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد؟

 ۸۵ درصد مالکیت توپ در اختیار تیم استقلال بود و اصلاً در شأن فوتبال خوزستان نیست که به این شکل بازی کند و ای کاش این بازی را هم می‌باخت اما درصد مالکیت توپش اینقدر کم نبود. ای کاش مارتینس یک پلن دومی هم داشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید