امروز:
سه شنبه - 11 ارديبهشت - 1403
ساعت :

انهدام ۷۳ باند سرقت در خوزستان

رییس پلیس آگاهی خوزستان با بیان اینکه امسال ۷۳ باند سرقت در خوزستان منهدم شده است، گفت: هشت طرح در حوزه مبارزه با مالخرها اجرا شده که منجر به دستگیری ۴۳۲ مالخر و کشف اموال شده است.

سرهنگ سیروس دریکوند در نشست خبری که ۶ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، با اشاره به اینکه ۵.۸ درصد جمعیت کشور متعلق به خوزستان است، اظهار کرد: ۴ درصد سرقت‌های کل کشور در خوزستان رخ می‌دهد؛ خوزستان پنجمین استان از نظر فراوانی عددی سرقت و از نظر جایگاه نسبت به جمعیت، هجدهمین استان در کشور است. شاخص جمعیت، ملاکی برای همه است، بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که از نظر امنیتی به ویژه در حوزه سرقت جزو استان‌های برتر و قابل اعتمادتر هستیم.

وی با بیان اینکه زبده‌ترین کارگاهان در پلیس آگاهی خوزستان فعالیت دارند، افزود: خوزستان از نظر میزان کشفیات سرقت رتبه سوم را دارد. از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی در سرقت‌ها داشته‌ایم و زورگیری‌ها نیز ۱۱ درصد کاهش یافته‌اند.

رییس پلیس آگاهی خوزستان با اشاره به نقش ۲۷ دستگاه در تامین امنیت گفت: کشفیات سرقت‌ها نسبت به سال گذشته ۱۶۴ درصد افزایش داشته است.

دریکوند با اشاره به تمایل مردم به خریدن وسایل دست دوم و برخورد پلیس با مالخرها بیان کرد: از ۴۸ درصد سارقان دستگیر شده، اموال مسروقه کشف شده است. هر چند ممکن است همه اموال یک مالباخته کشف نشده باشد اما میزانی از اموال کشف شده است. حدود ۳۳ درصد از اموال کشف شده شناسایی و به مالباختگان تحویل داده شده‌اند.

رییس پلیس آگاهی خوزستان با اشاره به لزوم ثبت مشخصات اموال برای پیگیری آن در صورت سرقت گفت: مردم باید مشخصات اموال موجود در منزل را ثبت کنند؛ به طور مثال باید شماره سریال تلویزیون جایی ثبت شود یا عکسی از آن گرفته شود تا در صوت نیاز مشخصات آن را داشته باشند.

وی عنوان کرد: اموال مکشوفه بدون مالک، در سامانه نما مشخص هستند و مالباختگان می‌توانند از این طریق پیگیر اموال مسروقه خود باشد البته شرط رفتن به این سامانه این است که حتما شکایت از قبل اعلام شده باشد.

دریکوند با بیان اینکه امسال ۷۳ باند سرقت در خوزستان منهدم شده است، گفت: هشت طرح در حوزه مبارزه با مالخرها اجرا شده که منجر به دستگیری ۴۳۲ مالخر و کشف اموال شده است.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از خرید اموال نامشخص، عنوان کرد: به منظور پیشگیری از خرید اموال از مالخرها، طرح بررسی اصناف به صورت مستمر و تا پایان سال اجرا می‌شود. در این باره از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ واحد صنفی بررسی و حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد این واحدها پلمب شده‌اند. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید