امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

در این روزهای بحرانی که تمام کارشناسان و مسوولان مردم را برای مبتلا نشدن به کرونا به ماندن در خانه توصیه می کنند و در حالی که استاندار خوزستان دستور به‌ تعطیلی خیابان ها، اماکن پرتجمع و صنوف داده است  هنوز شاهد رفت و آمد مردم به خیابان ها هستیم که بدون توجه به اخطارها، هم خود و هم دیگران را به خطر می اندازند.

در این میان نقاطی از شهر از دیرباز مراکز خرید بوده و به بازارهای سنتی معروف هستند. بازارهایی که به واسطه تنوع و ارزانی جنس محل خرید بسیاری از شهروندانی است که از نقاط مختلف شهر به این بازارها سرازیر می شوند!

بازارهای صدف در آخراسفالت، کیان، عامری ( اهواز قدیم)، ارفع (کمپلو)، پردیس و بازار سروش( خشایار ) و...

متاسفانه در این روزهایی که خطر ابتلا به کرونا ویروس در بدترین حالت خود قرار دارد، این بازارها همچنان فعال بوده و روزانه هزاران شهروند اهوازی برای خرید  به این بازارها مراجعه می کنند.

اگرچه رییس جمهوری بر خلاف دستور استاندار خود، از نیاز نداشتن به قرنطینه شهرها خبر داده است، اما این موضوع نباید بهانه ای برای رعایت نکردن فروشندگان شود.

شوربختانه در این بازارها به رغم این که کوچک ترین نکات بهداشتی رعایت نمی شود- که این خود بزرگ ترین خطر برای شیوع گسترده کرونا ویروس است- نظارت درستی هم از سوی نهادهای نظارتی برای رعایت نکات بهداشتی بر این بازارها وجود ندارد.

از استاندار محترم در خواست‌ می شود هرچه سریع تر وارد عمل شده و نسبت به این خطر آشکار دستور لازم را به نهاد های نظارتی صادر کند.

   حاج ناصر کردونی- اهواز

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید