امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

انتخاب دکتر حاجتی به ریاست هیات ورزش های همگانی خوزستان یک رویداد خوب بود و باید به فال نیک گرفت؛ چون هدایت بزرگ ترین هیات ورزشی استانی با بیش از۴۳ کمیته فعال تقریبا برابری می کند با مدیریت اداره کل ورزش و جوانان یک استان و نیازمند یک مدیریت تدبیری توانمند استانی است که خوش بختانه سرانجام با انتخابات اخیر آرزوی قلبی اهالی ورزش همگانی برآورده شد.

 اما این حضور پرمحتوا و سرور انگیز نیازمند یک هدفگذاری برنامه محور قابل اجرا در مسیر سند تحول ورزش همگانی کشور است که مطمینا جناب متولی جدید- که خود از مدیران عالی مقام برنامه ریز استانی است- به این مهم اعتقاد خاصی خواهد داشت.

نگارنده- که خود چند سالی تجربه حضور در فضای ورزش همگانی استان را دارد؛ به عنوان نخستین کلام نوشتاری بعد از انتخاب متولی جدید ورزش همگانی استان بسیار شفاف و بدون تعارف چند توصیه ارایه می دهد به امید آن که در اینده شاهد شکوفایی سرور انگیز و افتخار افرین ورزش همگانی خوزستان باشیم.

نخستین توصیه:

ورزش همگانی خوزستان نیازمند کلام و وعده های باورانه و عملکرد خالصانه و صادقانه و بدور از شعارهای دهان پر کن است؛ زیرا رییسان هیآت های شهرستانی و کمیته ها در سال های پیش فقط وعده و کلام شیرین شنیدن اما هرگز خبری از تحقق آن وعده ها نشد.

 

توصیه دوم:

توجه دکتر حاجتی عزیز و خوش سخن با انگیزه خدمت به ورزش همگانی را به گفتار خودشان در جلسه هم اندیشی روز دوشنبه ۱۴تیر در تالار اجتماعات شهید رجایی استانداری با رییسان کمیته ها و شهرستانی ورزش همگانی و جلسه هم اندیشی رخ به رخ خود با تنی چند از اهالی رسانه نوشتاری و شنیداری تصویری ورزش جلب می کنم.

در آن دو جلسه شما به عنوان سرپرست و نامزد احتمالی انتخابات ریاست هیآت ورزش های همگانی خوزستان تقریبا نیمی از خط مشی اداری، مدیریتی و اجرایی هیات استان را با بیان شیوا ترسیم کردید و ایمان دارم اگر آن تکلم ها در فضای ورزش همگانی استان واقعا اجرا شوند مطمینا ورزش همگانی عاقبت به خیر خواهد شد.

 

توصیه سوم:

جناب اقای دکتر حاجتی! شما بسیار شفاف فرمودید برنامه محوری و هدفگذاری اولویت نخست شروع کارتان در فضای ورزش همگانی استان خواهد بود. بنابراین توصیه سوم را چنین می نویسم:

 در انتخاب اعضای چارت سازمانی هیات ورزش های همگانی خوزستان، به ویژه کادر اجرایی و اداری و بعد از آن نایب رییس اول بانوان، نایب رییس مرد، اعضای هیات رییسه و حتی مشاوران، تخصص، تجربه، روابط عمومی، اصالت و هویت ورزشی، انگیزه وکسوت را مد نظر قرار دهید و تعامل با اهل قلم و رسانه ورزش و بهره بردن از تجربیات همه آن هایی که هدف شان خدمت واقعی به ورزش همگانی استان، آن هم فارغ از هرگونه بزرگ نمایی را فراموش نفرمایید

ختم کلام:

جناب دکتر حاجتی عزیز! از قلم ورزش گفتن و نوشتن و یادآوری بود که به شهادت خودتان و دیگر اطرافیان حضرتعالی، گفتیم و نوشتیم و یاد اوری کردیم: آنچه ورزش همگانی نیاز دارد.  تفاوتی میان گفتار و رفتار نباشد.

          سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید