امروز:
شنبه - 16 تير - 1403
ساعت :

هوشنگ نوبخت

اهواز/ حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

بی شک تاثیرگذارترین و پر مخاطب ترین تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مناظره های زنده ای است که تلویزیون برای آن ها در نظر گرفته است.

 مناظره هایی که ماهیت و رسالت اصلی پخش آن، سنجش توان ، برنامه ها و قدرت تحلیل و پاسخگویی هر کدام از نامزدهاست اما آن چه تاکنون دیده ایم، چیزی غیر از این بوده است.

 در چند مناظره گذشته به جای این که ۸۰ درصد وقت نامزدها، صرف ارایه و دفاع از برنامه های شان برای ۴ سال آینده کشور شود، شاهد بودیم که تنها ۲۰ درصد این خواسته تحقق یافت و نامزدها بیشتر خرمن گذشتگان را زیر و رو کردند و شخم زدند تا در این زمین ناهموار، بذری برای آینده خود کاشته باشند!

 پرداختن بی بار به عملکرد دولت های پیشین که مردم به عنوان مخاطب، با گوشت و پوست خود آن را تجربه کرده اند و نیازی به بیان آن نیست از نقاط ضعف مناظره ها تاکنون بوده است؛ چون این رویه سبب رنجش خاطر  مجدد ملت می شود و دردی از کشور را هم دوا نمی کند.

 درست است که باید از تجربیات تلخ گذشته در هر دولت یا جناحی درس عبرت گرفت اما ضرورت دارد در این برهه حساس، نامزدها بیشتر به تحلیل داده ها و برنامه های علمی و عملی شان در طول ۴ سال آینده بپردازند.

در این میان، غیر از آقای قالیباف و تا حدودی آقای جلیلی، هر ۴ نامزد دیگر به شدت عملکرد احزاب و دولت های وابسته به همدیگر را بیان کردند و هر کدام سعی داشتند که تمام مشکل های موجود را به گردن دیگری بیندازند این در حالی است که مردم کشور با توجه به انبوه خبرها و محتوای فضای مجازی به بیشتر این داستان های اغلب ناخوشایند، واقف اند و تکرار آن ها نمی تواند نظر مردم را به سوی کسی جلب کند مگر شمار اندکی که این گونه جوسازی های لفظی را دوست دارند و احساسی عمل می کنند.

امید است هر ۶ نامزد محترم در اندک زمان باقی مانده به صورت مصداقی، منطقی و علمی به اهداف و برنامه های راهبردی خود بپردازند و حتی کابینه مدنظرشان را معرفی کنند تا هم در چند روز مانده به انتخابات از حاشیه های شعارگونه فضای حاکم بر جامعه کاسته شود و هم مردم بتوانند با توجه بیشتر به ظرفیت های هر نامزد، شانس او را برای کرسی بعدی ریاست جمهوری افزایش دهند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید