امروز:
جمعه - 15 تير - 1403
ساعت :

فوتبال خوزستان مدیران کارآزموده و فداکار می خواهد

 اهواز/ حبیب خبر- سید مهدی ابوس:

 در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال، بنا به نیک اندیشی و جایگاه حساس تیم های استان و با هدف جلوگیری از هرگونه ناتوان شدن و ویرانی، نه تنها سکوت و صبوری شد که مردمان فوتبال باتمام وجود و به هر شیوه ای برای نگهداری سهمیه فوتبال خوزستان و نزدیک شدن دل ها تلاش کردند اما در پایان، یک سهمیه از فوتبال خوزستان به هزار و یک دلیل- که همه اهالی فوتبال می دانند- زمین خورد و دو نماینده هم با هزار سختی و با تک ماده در لیگ برتر باقی ماندند!

 حالا باید علت این فرود سخت منجر به زمین خوردن - که روشن تر از آفتاب است- از جمله نحوه مدیریت تیمداری و دخالت ها و تصمیم های خارج از مستطيل سبز فوتبال را ارزیابی کرد و برای رسیدن به نتیجه از مردمان کارآزموده، پایبند و کارکشته استفاده کرد.

 دیگر سکوت در مقابل کم توجهی و هرگونه تاخیر و کم کاری جایز نیست. فوتبال خوزستان و نوع تیمداری و باشگاهداری آن نیازمند هدف گذاری، دگردیسی، رایزنی و راهکار است

 آنچه در فصل بیست و سوم لیگ برتر بر فوتبال خوزستان گذشت- که دستاوردش بحران موجود شد!- به درستی یادآور بی تدبیری، نفوذ و تحمیل دیدگاه‌های غیر ورزشی، نتیجه گرایی، جذب بازیکنان غیر بومی درجه دو و بی توجهی عمدی به داشته ها و سرمایه های بی مانند خود بود، که منجر به فرود سخت و سقوط شد!

  البته نباید فراموش کرد در این مسیر نه تنها مدیریت ناکارآمد تیمداری، که راهبرد‌های بی اعتبار بعضی از مربیان در نحوه برنامه ریزی و بکار گیری و انتخاب شگرد و تدابیر فنی به‌همان نسبت بی تدبیری مدیران تیمداری، در این فرود سخت مقصر بود و نمی شود آن را نادیده گرفت. چرا که فوتبال ما همان گونه که از آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر هم پیدا بود، نامزد کسر سهمیه شد!

 فوتبال خوزستان و نحوه تیمداری آن نیازمند بسته های علمی با شاخص های فنی و دور از مدیران و مربیان وابسته به طیف دلالی است!

بارها گفتیم و نوشتیم فضای فوتبال خوزستان دارای استعدادهای درخشان و آفریننده فراوان است. رنگین کمان فوتبال خوزستان آن قدر دیدنی و چشم نواز است که نیازی به تماشاي فیلم های ساخته شده و جذب بازیکنان غیر بومی درجه دو را ندارد!

تنها نیاز فوتبال خوزستان، حضور مدیران فوتبالی کاربلد و فداکار است. اگر نگاهی درست به اطراف خود داشته باشیم و تنگ نظری و کینه توزی را کنار بگذاریم، بی شک در فضای مستطیل سبز  فوتبال خوزستان، مدیران کار بلد و بسیار موفق را خواهیم دید. به خدمت گرفتن این مدیران، زمینه تازه سازی فوتبال خوزستان و سپس پیروزی های پیش رو را  فراهم خواهد کرد.

 بنابراین، اگر خواستار فرآیند درست و تازه سازی فوتبال خوزستان هستیم، باید آنچه را برای توسعه این فوتبال نیاز است به درستی اجرایی کرد؛ تا این دردی که گریبان فوتبال خوزستان را گرفته، درمان شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید