امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 از فوتبال خوزستان حمایت کنیم

اهواز/ حبیب خبر- سیدمهدی ابوس:

در این یادداشت در پی مسایل فنی و چرا و چگونه ی فوتبال خوزستان که این چنین و آن چنان شد، نیستم بلکه قصد دارم با وام داری از بیان شیوا و شعر دلنواز و بسیار پر معنای حضرت آقا، بنویسم:

 جماعت! نپندارید که فوتبال خوزستان به پایان خط حیات خود رسیده و سقوط اش حتمی است.

شوربختانه برخی بساط سرور و شادی جشن  سقوط مهد فوتبال ایران را در خیال خود فراهم کرده اند!

 بدانید که فوتبال خوزستان همچون اقیانوس بیکران است و هرگز پایانی نخواهد داشت. چون فوتبال سرزمین طلای سیاه دیروز و اراده و ایستادگی ارایه شده اش در هنگام خواستن او را به سرزمین طلای سرخ شهادت و پایتخت دفاع مقدس- که دین خود را به اسلام ادا کرده است- تبدیل کرد.

 سرزمینی که یک عشق پاک درونش نهادینه شده و برای هر عاشق ناامید به وصال، انگیره ساز و امیدوار کننده بوده است.

 رهبر انقلاب در پایان دیدار با مداحان تک بیت زیبایی را از غزل میرزا فصیح‌الدین هروی متخلص به  فصیحی از شاعران دوران صفویه- که او را «ملک‌الشعراء خراسان» نامیده‌اند.- زمزمه کردند:

 "...گرم است به هم پشت رقیبان پی قتلم/ ای عشق دل افروز، دل من به تو گرم است..."

 فوتبال خوزستان هم اکنون حکایت همان عشق دل افروزی است که رقیبان و عده ای از خودی ها، برای قتل و سقوط اش (کسر سهمیه) کمر همت بسته‌اند.

اما فوتبال خوزستان به رغم بدترین و خجالت آور ترین موقعیت چندین دهه حیات خود را در جدول لیگ برتر تجربه می کند و با ترفندهای باندی و سو استفاده از ساده اندیشان درون فوتبال می خواهند آن را مجبور به قبول شکست و سقوط نهایی کنند؛ ولی هنوز دلگرم به آن عشق دل افروز است؛ عشقی که سرمایه فوتبال و در دنیای فوتبال علمی و حرفه ای، به آن یار دوازدهم می گويند.

این یار دوازدهم چون عاشق سینه چاک ویترین بی همتا و چشم نواز گذشته، مهد فوتبال ایران بوده و هست و هرگز اجازه نخواهد داد تیم های شهرش تنها و بی کس و توسری خور حریفان شده  یا از پیش ناچار به قبول شکست شوند؛ حتا اگر حریفان با ناجوانمردانه ترین ترفندها بخواهند فوتبال ناپاک را نمایش دهند!

 فوتبال خوزستان با هواداران عاشق و فهیم خود و بازیکنان با اراده و پرتوانش تا آخرین هفته لیگ برتر، ایستاده و حمایت کننده یکدیگر برای بقا خواهند بود و با همین وضع موجود تلاش خواهند کرد، پرچم پرافتخار مهد فوتبال هرگز به زمین نخورد و با اراده و ارایه کلام (ما می‌توانیم و باید بتوانیم) هفته های پایانی لیگ برتر را ادامه خواهند داد البته به شرطی که مدیران محترم، همیار و همراه باشند تا ورزشگاه‌ها در بازی های خانگی، لبریز از تماشاگر شود. حتا اگر لازم باشد پیگیر جدی صدور مجوز موقت ورود خانواده ها به ورزشگاه ها باشند

 وقتی یک تیم لیگ برتری در حال سقوط ، توان انتقال هوادار و تماشاگر خود با هواپیمای رایگان را دارد و بلیت ورزشگاه را مدیران آن تیم یکجا از سازمان لیگ خریداری و رایگان در اختیار هواداران خود می گذارند، چرا مدیران تیمداری و استانی خوزستان نتوانند چنین کار مهم و تاثیرگذاری را- منهای هواپیمای رایگان برای حضور حمايتی تماشاگران و هواداران خوزستانی- انجام ‌ دهند؟

 همه باید پای کار باشند و با ایده (ما می توانیم و باید بتوانیم)، حضوری  فعال و مردمی داشته باشیم.

 آقایان! تا باران نبارد رنگین کمانی دیده نخواهد شد.

فوتبال خوزستان هم اکنون نیاز به حمایت همه جانبه شما دارد. باید کوشش کنیم، با همدلی، همیار دوازدهم تیم های فولاد خوزستان، استقلال خوزستان و نفت آبادان باشیم؛ چون: 

 "...گرم است به هم پشت رقیبان پی قتلم/ ای عشق دل افروز، دل من به تو گرم است..."

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید