امروز:
چهارشنبه - 12 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سال نو و فرصتی نو، اما چه گونه؟

 اهواز/ حبیب خبر- نوید قائدی:

 حیفم آمد واپسین روز سال که رحمت الهی هم در حال بارش است، یادداشتی را که مکنونات و آرزوی قلبی ام برای عزیزانم هست، به پیشگاه مبارک تان پیشکش نکنم.

 آغاز سال نو زمانی عالی برای ایجاد تغییرهای پایدار در زندگی تان است. برای این کار می توانید چند روش کاربردی را با اهتمام جدی امتحان کنید.

 نخست لازم است سال گذشته را مرور کنید. پیش از آغاز سال جدید، زمانی را به مرور سال گذشته اختصاص دهید. به اهدافی که به آن ها رسیده اید و همچنین به اهدافی که نتوانسته اید برسید فکر کنید. از خودتان بپرسید چه چیزی در سال گذشته خوب بود و چه چیزی می توانست بهتر باشد. از این تجربیات برای تعیین اهداف تان در سال جدید استفاده کنید.

 دومین کار مهم تعیین اهداف است. برای سال جدید اهدافی واقع بینانه و قابل اندازه گیری تعیین کنید. کوشش کنید اهداف تان را بنویسید و آن ها را در جایی قرار دهید که هر روز بتوانید ببینید و به ضمیر ناخودآگاه خود یادآوری کنید. برای رسیدن به هر یک از اهداف تان برنامه ای عملی و کاربردی تدوین کنید و زمان های مناسب انجام آن ها را برآورد و بنویسید. یعنی تقویم کاربردی اجرای امور روزانه، ماهانه و فصلی که می تواند راهگشا باشد.

سومین مورد خلاقانه ایجاد عادت های جدید است. در سال جدید عادت های جدیدی را ایجاد و در ذهن خود ترسیم کنید که به شما کمک می کنند تا به اهداف تان برسید. برای نمونه می توانید شیوه مطالعه روزانه، ورزش کردن یا تغذیه سالم را در خود ایجاد کنید.

چهارمین عامل آسودگی ذهن بخشش است. پیش از آغاز سال جدید، از کسانی که در حق شما بدی و اجحاف کرده اند بگذرید. این بخشش به شما کمک می کند تا از گذشته رها شوید و به آینده نگاه کنید.

پنجمین عامل امید بخش و راحت کننده روان شکرگزاری از معبود است. هر روز برای چیزهایی که دارید شکرگزار باشید. شکرگزاری به شما کمک می کند تا دیدگاه درست تری نسبت به زندگی داشته باشید.

در نهایت آغاز تغییرها است. منتظر زمان مناسب برای آغاز تغییرات نباشید. می توانید از همین امروز آغاز کنید و هر روز گامی کوچک در رسیدن به اهداف تان بردارید.

البته در طول سال مرتب اهداف و برنامه های خود را مرور کنید و هر کجا احساس کردید نیاز به تغییر و تحول جدیدی هست اصلاح و اجرا کنید، شک نکنید با ترسیم اهداف و تلاش برای نیل به آنها با وجود مشکل های پرشمار اقتصادی و اجتماعی می توانید تغییرهای شگرفی در زندگی خود و خانواده و جامعه ایجادکنید.

یادتان باشد گنج ها در خرابه ها کشف می شوند و گاهی رویش ها در زمین های سنگلاخی رخ می دهند

۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید