امروز:
سه شنبه - 11 ارديبهشت - 1403
ساعت :

(شهر) ما (پوستر) شماست!

از پنج شنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۲ که تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع می شود و طرفداران نامزدها در و دیوار که چه عرض کنم، زمین و حتا آسمان شهرها، بخش ها، روستاها، کوه ها، دره ها و دشت ها را رنگ آمیزی می کنند؛ به گونه ای که جز پوستر، بنر و تابلو و کلن تبلیغات نامزدها، چیزی دیده نخواهد شد، نه سر از پا می شناسم نه پا از سر!

شاید هم سر و پا و دست را با همدیگر اشتباه بگیرم و فکر کنم دارم در رنگین کمان طبیعت سیر می کنم! که البته شماری از روشنفکران عقیده دارند همین طور هم خواهد بود و من اشتباه نمی کنم!!

جدن که خیلی خیلی خوب و نیکو است که شهرها و روستاها از حالت یک نواختی و بدون پوستری بیرون می آید و کلن زندگی شکل دیگر خود را به ما نشان می دهد! منتها مانده ام حیران که چه گونه و با چه زبانی از کسانی که یک شبه می خواهند رنگ شهرها و روستاهای مان را عوض کنند و ما را به دنیای رنگین کمانی ببرند تشکر و قدردانی کنم که درخور و شایسته شان باشد!!

از همه مهم تر، می توانیم با عقاید نامزدهای ریز و درشت- که عضو گروه ها، جناح ها و حزب های مختلف هم هستند- آشنا شویم و هکذا "هِر را از بِر" هم تشخیص دهیم تا خدای ناکرده پیش از دادن رای، بی گدار به آب نزنیم و سکندری نیز نخوریم که به جای افتادن در چاله های موجود در وسط و کنار خیابان ها و پیاده روها، در کارون بیفتیم!

البته، در مدت تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، نامزدهای مجلس با نطق های آتشین خویش آن چنان شعارها و وعده های دل گرم کننده سر می دهند که از برکت وجود این شعارهای دل گرم کننده، مدت چهار سال آینده سر و صورت و سینه و دل مان گرم می شود و حسابی می رویم سرکار و عشق و حال هم می کنیم!

پس از گذشت چهار سال هم که بدن های مان سرد می شود، دوباره تبلیغات انتخابات شروع می شود و باز روز از نو و روزی از نو و چه چیزی از این بهتر که ما همیشه سر کاریم و آن ها هم سر کار!

اصولن برای ما اصلن مهم نیست که این سرکاری ها با هم دیگر تفاوت دارند!! اصل مهم، رفتن سرکار است که به خوبی صورت می گیرد و همه ی ما هم راضی و خوش حال هستیم و خواهیم بود!!

نگارنده، از هم اکنون برای تغییر وضعیت ظاهری شهرها و بخش ها و روستاها ثانیه شماری می کنم و حتا تا روز پنج شنبه هم نمی خوابم!! آخر وضعیت یک نواخت و سیاه و سفید استان مان همه ی ما را دچار افسردگی و بی رنگی کرده است و نیاز داریم که وارد رنگین کمان تبلیغات پوستری، بنری و تابلویی نامزدهای مجلس شورای اسلامی  شویم و پرواز را تجربه کنیم و از همه مهم تر آن را به خاطر بسپاریم و از جان و دل هم تاکید کنیم: "شهر" ما "پوستر" شماست! مطمین باشید!!

گفتنی است: تصویر یا نگاره این یادداشت مربوط به تبلیغات بهمن ماه سال ۱۳۹۸ است و هنوز زمان تبلیغات سوم اسفند ماه ۱۴۰۲ فرا نرسیده و بایسته است نامزدهای نگهبان شعار "شهر ما خانه ماست"، ببخشید، "شهر ما پوستر شماست"، خورشید نگاه شان را بر نگاره یادداشت بیشتر بتابانند. همین.

* حبیب اله بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید