امروز:
چهارشنبه - 19 ارديبهشت - 1403
ساعت :

هوشنگ نوبخت

 اهواز- حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

 نخستین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت های آسیا مقابل تیم ملی فلسطین دارای چند نکته فنی و البته غیرفوتبالی بود.

 احترام به شهیدان غزه و ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین با یک دقیقه سکوت کار فرهنگی قشنگی بود که انتظار می رفت در این مسابقه شکل بگیرد؛ این در حالی است که همه فضای حاکم در قطر پیوستی با مظلومیت مردم فلسطین دارد.

 در حوزه فنی می توان به هوشیاری و تجربه ناب امیرخان قلعه نوعی اشاره کرد که  با ترکیبی متفاوت همه را غافلگیر کرد. این تصمیم غافلگیرانه در حالی گرفته شد که بیشتر کارشناسان داخلی و تیم های آنالیز رقیبان، تصور دیگری از ترکیب اصلی ایران داشتند، اما تحول در چند پست که از قضا، همکاری همان ها منجر به مثلث گل نخست در بهترین زمان بازی شد، سبب می شود که رقیبان بعدی تصور ثابت و درستی از ترکیب ایران نداشته باشند.

 از دیگر نکته های فنی بازی می توان به شیوه تهاجمی و ارایه فوتبالی کاملا ایرانی اشاره کرد. فوتبالی همراه با خلاقیت فردی، سانتر از کناره ها، تمایل برای بازی رو به جلو و مهم تر از همه این ها، تعصب و سنگ تمام بازیکنان در زمین که حتی منجر به آسیب دیدگی جدی چند بازیکن شد.

شاخص ترین نکته غیر فنی و مدیریتی تیم ملی با رهبری امیرخان قلعه نوعی، نظم و انضباط حاکم بر فضای تیم هم در زمین و هم روی نیمکت بود.

بازیکنان در طول بازی، کوچک ترین مساله حاشیه ای ایجاد نکردند و کادر فنی نیز طبق یک چارت سازمانی منظم توانستند جلوه ای از انضباط مورد علاقه سرمربی کهنه کار تیم ملی را به نمایش بگذارند.

البته نباید از غفلت ها و لغزش های خط دفاعی گذر کرد، درست مثل صحنه گل تیم ملی فلسطین که باید در بازی های سخت بعدی تکرار نشود و گرنه ما را دچار مشکل اساسی خواهد کرد.

در پایان با تبریک به جامعه فوتبال بابت برداشتن مقتدرانه گام نخست در جام ملت های آسیا، امیدواریم تیم تمام کشورمان در این پیکارها بتواند با ترکیبی از استعداد، راهبرد و غیرت ایرانی به هر آنچه لیاقت دارد برسد و با قهرمانی در این دوره، دل میلیون ها هوادار عاشق فوتبال در کشورمان را شاد کند.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید