امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سید مهدي ابوس

 اهواز/ حبیب خبر- سید مهدي ابوس:

 نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال کشور به پایان رسید و در کارنامه سه نماینده فوتبال خوزستان، مُهر "تجدید شد" ثبت شد!

 در حقیقت سه تیم فولادخوزستان، نفت آبادان و استقلال خوزستان بدترین آمار ممکن را در نیمه نخست لیگ برتر نصیب فوتبال خوزستان کردند تا این آمار غير قابل دفاع به عنوان یک لکه سیاه در تاریخ فوتبال خوزستان ثبت شود! این آمار بی تدبیری نیم فصل فوتبال را مرور می‌کنیم:

 بدترین خط حمله لیگ، تیم فولاد خوزستان  با ۶ گل زده

 بدترین خط دفاع نفت آبادان با ۲۵ گل خورده

 کسب بدترین نتايج خانگی تیم نفت آبادان از ۸ بازی خانگی فقط۳ امتیاز.

 خجالت آور تر اینکه بدترین و آخرین رتبه جدول نیم فصل‌ لیگ برتر هم به نام تیم استقلال خوزستان ثبت شد!

 به راستی چرا؟ علت چیست و پاسخ گوی این نکبت تحمیل شده بر فوتبال خوزستان کیست!؟

 در حوزه تصمیم گیری و اتاق فکر مدیریت های تیمداری فوتبال چه می‌گذرد؟ چه کسانی این چنین انشاهای پر اشتباه را به عنوان راهکار به فضای مستطیل سبز فوتبال تحمیل می کنند!؟

مگر هرکسی دوبار با پیژامه خط دار در محله اش  دنبال توپ پلاستیکی دوید یا چون صاحب و مکان بود و عادت به امر و نهی دارد می تواند خط دهنده و خط کش ترسیم کننده حوزه‌ مدیریت تیمداری فوتبال و ورزش باشد!؟

حوزه مديريتي وتصمیم گیری تیمداری مستطیل سبز فوتبال نیاز به تخصص و اهلیت و تدبیر واقعی دارد. شوربختانه اکنون این حوزه گرفتار تحریم از تخصص و ورود ممنوع اهلیت ورزشی است و علنا شاهد حضور کسانی هستیم که نباید به چنین جایگاهی برسند! جایگاهی که با لابی و سفارش، کرسی های مديريتي تیمداری را اشغال می کنند.

در حقیقت با نوشت: نمره مدیران و اعضای کادر فنی سه تیم فوتبال خوزستان در نیم فصل نخست لیگ برتر در تمام مواد تجدید و حتا متمایل نزدیک به مردودی است!

هدف از این مقدمه آماری، بیان یا آناليز فنی تیم ها نبود که  هشداری برای شروع نیمه دوم لیگ است که چه باید کرد و چگونه از این بحران خود ساخته که حاصل اش کلمه بدترین بود نجات یابیم!

این بار روی سخن فقط به سمت مدیران تیمداری وخط دهندگان پشت پرده وحواریون آنان است.

آقایان! فوتبال یک برند جهانی غير قابل انکار است که هرگز محو نخواهد شد. فوتبال خوزستان به عنوان مهد فوتبال ایران هرگز اسیر جهل ترسیم شده ضد ارزش های اخلاقی ورزشی نمی شود.

باید برای توسعه واقعی آن نگاهی عاقلانه و تخصصی داشت. همچنین یاد آور می شویم: تا شروع نیمه دوم لیگ برتر- که نگارنده نامش را نیمه تدبیر مدیران گذاشته ام، باید پذيرفت که  وقت تنگ است و شما مدیران باید میز و صندلي واتاق کارتان را رها کنید و مطمین باشید هیچ کس نمی‌خواهد جایگزین شما شود. یعنی نمی‌گذارند بهتر از شما که دارای اهلیت و تخصص باشند، ورود کنند!

بنابراین بدون هراس از تعویض، شما به پیش و بقیه حواریون دنبال شما فقط نوع کار و تدبیری که مي خواهيد به کار ببرید. دیگر نباید لاک پشتی (اسلوموشنی) باشد. زو، محکم و با جسارت دنبال ترمیم و نجات تیم های زیر امرتان از بحران باشید.

از جلسات گفتاری وقت تلف کن و تکراری- که حتا صدای آن هایی که با شما در این جلسات هم نشین هستند را درآورده- پرهیز و برای رسیدن به هدف، کت و شلوار اطوکشیده را با لباس همت و کار عوض کنید. دیگر حق وقت تلف کردن ندارید. چون درموقعیت وقت اضافه قرار گرفته اید و برای جلوگيري از رکود و سقوط باید جنبید. وقت دید و بازدید و سفر رفتن به بهانه جذب بازیکن خارجی نیست!

باید جهادی و اورژانسی عمل کرد. سه تیم فوتبال خوزستان نیازمند ترمیم و تقویت در خطوط سه گانه خود هستند فولاد بازی ساز وتمام کننده ندارد. استقلال خوزستان و نفت ابادان دفاع  ندارند و هرسه تیم اعتماد به نفس شان در حد زیر نرمال است.

توصیه آخر قبل از اقدام به تشکیل و اعزام هرگونه اردوهای تدارکاتی: بهتر است نسبت به وضعیت کادر فنی و رفع موانع درون باشگاهی و جذب بازیکن یا بازیکنان مورد نیاز اقدام کنید و پس از تکمیل تیم ها راهی اردوهای در نظر گرفته شده شوید.

 اهالی فوتبال خوزستان از جمله هواداران تیم ها، امیدشان به نوع مدیریت تیمداری شما در نیم فصل دوم لیگ برتر است.  بشتابید که وقت تنگ و مسیر موفقیت و جبران هر چند سخت است ولی امید به توانستن هنوز حس می شود. ثابت کنید که می‌توانید تا اهالی فوتبال و پیشکسوتان ورزش و هواداران فوتبال و اهالی قلم و رسانه ورزش حامی و همراه و همگام شما شوند.

 فوتبال خوزستان حقش این نیست که کلمه بدترین، پیشوند نام تیم های بزرگش باشد.

 آقای مدیر باشگاه فولادخوزستان، نفت ابادان و استقلال خوزستان! این نام ها به شما هویت ورزشی و مدیریت تیمداری در بالاترین سطح فوتبال خوزستان و کشور را داده است؛ قدر این هویت ارزشی ورزشی را بدانید و برایش بیش تر تلاش کنید تا نام تان در عرصه نامداران تأثیر گذار فوتبال و ورزش خوزستان به نیکی یاد و ماندگار شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید