امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 پدر قلم ورزش را فراموش نکنیم

اهواز/ حبیب خبر- سید مهدي ابوس:

یکشنبه ۲۶ آذر ماه همزمان با سال روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مصادف است با سال روز درگذشت پدر قلم ورزش خوزستان. مردی از تبار بزرگان و پیشکسوتان راستین ورزش خوزستان که نام و کلامش برای اهالی ورزش و پیشکسوتان ورزش خوزستان محترم، دوست داشتنی و ماندگار است.

بزرگ مردی که برای شکوفايي ورزش خوزستان نیم قرن تلاش کرد. ابتدا بازیکن بود و سپس مربی و بعد از آن قلم خوش خطش از او یک نويسنده و خبرنگار صاحب نام به ویژه در رشته فوتبال به جامعه ورزش معرفی کرد.

او آن قدر صادقانه و دلسوزانه نوشت و در فضای تلخ و شیرین ورزش فعالیت کرد که سلامتی خودش را فراموش کرد.

 او خبرنگاری را شغل نمی‌دانست که عشق واقعی تفسیر می کرد و اعتقاد داشت: این عشق تاوان و دستمزدش تهمت و افترا و بدون تکریم و قدرشناسی است. خبرنگار ورزشی سنگ زیرین آسیاب است که برای شکوفايي ورزش باید با قلم خود درددل ورزش را هم چون موسيقي حزین و ناله کنان بیان کند که به قلب مخاطب رسوخ کند.

آنچه نگارنده نوشتم و نقل قول کردم به عنوان یک همراه، همگام و شنونده دایمی کلام، مرام، معرفت و رفاقت استاد "رضا گنجاپور" پدر قلم ورزش خوزستان بود. یکی از چند بازمانده نسل قدیم و سنتی قلم ورزش.

مخاطبان عزیز و اهالی ورزش، پیشکسوتان، مدیران و جماعتی که خودتان را ورزشی می‌نامید! استاد رضا گنجاپور پدر قلم ورزش خوزستان را می‌شناسید؟ اگر پاسخ بله باشد، پس برای اطلاع می گویم: ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۲ سالگرد درگذشت این مرد بزرگ است.

حداقل برای سربلندی ورزش خوزستان در مقابل خانواده گنجاپور، برنامه ای شایسته نام این بزرگ مرد قلم ورزش و پیشکسوت واقعی عرصه فوتبال آن هم به عنوان بازیکن شاهین، مربی تیم های پاس و شاهین و داور ملی فوتبال تدارک دیده شود.

گفتنی است: يادواره پيشکسوتان آسمانی ورزش خوزستان، بزرگداشت استاد "رضا گنجاپور" پدر قلم ورزش خوزستان از ساعت ۱۰ تا ۱۱/۳۰ صبح جمعه ۲۴ اذر ماه ۱۴۰۲ در اهواز، آرامستان بهشت آباد قطعه پیشکسوتان برگزار می شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید