امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سید مهدي ابوس

اهواز/ حبیب خبر- سید مهدي ابوس:

می‌گویند: خاکریز نخست مقابله با آسیب های اجتماعی، ورزش است.

در تکمیل این سخن باید نوشت: فوتبال هم به عنوان‌ پرهوادارترین رشته ورزشی در جهان، بدون شک خط شکن مقابله با آسیب های اجتماعی به شمار می‌آید؛ چرا که هیچ ورزشی تاکنون توان مقابله با جذابیت های فوتبال را نداشته است.

 فوتبال در حقیقت رکن اصلی فًضای ورزش است. فوتبالی که خط شکن نخست مقابله با آسیب های اجتماعی باشد و روزگاری درُ گران بهای همه رشته‌ های ورزش بود! نه فوتبالی که هیچ نشانی از ورزشی بودن و تماشاگر پسندی آن دیده نمی‌شود!

 دلیل وضعيت کنونی فوتبال در وحله نخست، اهالی آن هستند! البته منظور متولیان یا مدیران  آن نیست؛ که اهالی واقعی فوتبال، همان بازیکنان، مربیان و پیشکسوتان و هواداران هستند که شوربختانه توسط جریانی از هم دور شده تا به صورت جزيره ای هرکدام خود را محق و مطالبه گر و مالک اصلی فوتبال بداند.

 همین فاصله گذاري عاملی شد تا با خود زنی و حذف یکدیگر، فرصت بروز و نفوذ غریبه ها  به درون مستطیل سبز فوتبال فراهم شود و در نهایت فوتبال به بهانه توسعه و پیشرفت علمی به دست غریبه‌های غیر ورزشی نفوذ داده شده به درون مستطیل سبز فوتبال بیفتد! به طوری که هم اینک فوتبال از سقف به کف رسیده است!

 این فراز و نشیب هاو نگرانی ها سبب شد افرادی که بنا به موقعیت شغلی و مديريتي خود نیت خدمت واقعی به فوتبال و کل ورزش را دارند و در مدت کمی خدمات شان اظهر من الشمس بوده و توانسته اند توجه اهالی فوتبال و پیشکسوتان و قهرمانان ورزش و حتا جوانان جویای نام در ورزش محلات را به فضای ورزش جذب و یک مجموعه ملی را- که سال ها به دلیل بی توجهی در مسیر تخریب قرار گرفته بود- بازسازی کنند و به فضاي اجرایی ورزش استان برگردانند، به جای قدردانی و تشویق، به طرف شان کلوخ اندازی شود! تا از خدمت به ورزش و تیمداری دلسرد و گریزان شوند!

  چنین مدیران شايسته و کار بلدی- که هدف شان خدمت و توسعه واقعی ورزش و تشویق پیر و جوان و کارگران و کارکنان شاغل و بازنشستگان حوزه‌ مدیریت خود به سمت و سوی ورزش و نشاط است- هر چند  که غیر بومی باشند نباید مورد هجمه های ضدمرام ارزشی ورزش قرار دهیم!

 این چنین زدن ها آن هم از سوی اهالی ورزش فقط نامش خودزنی و عقب گرد ورزش است.

چرا مقابل مدیری که همراه مدیران جوان و دلسوز کنار دست شان در حال تلاش، خدمت عمومی، اجتماعی و ورزشی هستند، دیوار بدبینی و دلسردی و تضعیفی کشیده می شود و اصرار در دور کردن آنان از فضای ورزش و مستطیل سبز فوتبال داریم؟!

 قدرشناس مدیران شایسته باشیم

همه اهالی ورزش و مدیران استانی شاهد هستند که بعد از سال ها سکوت و رکود در فضای "گروه ملی" اینک به برکت دکتر "علی محمدی" مدیر جوان، متخصص و کوشا و همکاران تلاشگرشان و استقبال کارگران ورزشکار و ورزش دوست و حضور ورزشکاران و قهرمانان جهانی و آسیایی و همچنین تیم استقلال خوزستان، مجددا نام کارخانه در فضای ورزشی، اجتماعی و فرهنگی استان و کشور پرآوازه شده است.

 هرچند تیم استقلال خوزستان فعلا جایگاه مناسبی در جدول لیگ برتر ندارد، ولی باید پذیرفت که این تیم آرام آرام در مدار پیشرفت قرار خواهد گرفت و در آينده حتما دل همه را شاد خواهد کرد و نماینده شايسته ای برای گروه ملی، بانک ملی و همه اهالی فوتبال خوزستان خواهد شد.

باید دست در دست هم حمایت و دلگرمی و صمیمت را در فضای فوتبال رقم زد و از چنین مديران لایقی که در حال خدمت به فوتبال و ورزش خوزستان هستند، حمایت کنیم.

 یادمان باشد شمار چنین مدیران غير بومی تلاشگر و دلسوز و موفق در عملکرد، بسیار اندک است و باید قدرشناس و حامی آن ها باشیم. چرا که هستند مدیران غير بومی و حتا بومی در همین ورزش و فوتبال که دریغ از برداشتن یک گام مثبت برای خدمت به توسعه ورزش یا دیدن اهالی ورزش و پیشکسوتان آن.

حداقل اگر صادقانه کمکی نمی کنیم، نه "دایه مهربان تر از مادر" شویم، نه "کاسه داغ تر از آش بگذاریم تیم های ورزشی خوزستان در مسیر تقویت و موفقیت قرار بگیرند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید