امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

حبیب خبر- سجاد ریحانی نژاد:

در رمان فاخر «کیمیاگر» اثر «پائولو کوئلیو» فرد مسلمانی است که رویای رفتن به مکه و زیارت خانه کعبه دارد و سال ها تحقق این رویا به خاطر ضعف مالی به تعویق می افتد!

پس از آن که در پی حوادث رخ داده در داستان، فرد مذکورمتمکن می شود، نقش اصلی رمان از ‌وی می پرسد: "اکنون که اوضاع مالی ات به سامان است چرا به رویایت نمی پردازی و به مکه نمی روی؟

فرد مسلمان پاسخ می دهد: "اگر به مکه بروم و رویایم را محقق کنم دیگر انگیزه ای که امروز برای کسب روزی و مال اندوزی دارم از دست می دهم. رویای مکه رفتن است که به من توان و ولع کار و تلاش می دهد."

انسان ها، جوامع، حکومت ها و غیره همواره برای خود رویاهایی می سازند که گاه به عدم تحقق شان واقفند اما آن را چونان نیروی محرکه خود برای کنش های روزمره تصور می کنند و از قِبل آن به زندگی خویشتن معنا می بخشند.

این روزها نگاه ها از جهان شرق و مساله اوکراین چرخیده است و به خاورمیانه همیشه ملتهب دوخته شده است؛ جایی که نقطه آغاز ادیان آسمانی و پیام آوران رحمت الهی است اما بیش از هفت دهه است که رویای جعلی یک ملت برای داشتن یک دولت-کشور اسباب رنج و خشم و خشونت و جنگ و خونریزی این نقطه مقدس را فراهم کرده است.

رویای داشتن دولت - کشوری مستقل برای مردم یهود مانند آن کاسب رمان کیمیاگر است و فقط به رژیم اشغالگر و مردم تحت حکومتش انگیزه تجاوز، اشغال و کشتار می دهد.

هم مردم یهود و هم رژیم اشغالگر به خوبی می دانند که این رویا دست نیافتنی است و حمایت استعمارگران دیروز و استکباریان امروز کمکی به تحقق رویای جعلی شان نخواهد کرد.

 برای داشتن دولت- کشوری متعارف، داشتن سرزمینی مستقل و مشروع شرط بنیادین است اما در زمین غصبی هیچ عبادتی مقبول نمی افتد و رژیم اشغالگر در زمین مسلمانان صلاحیت داشتن کشور را ندارد و این خیال خام آب در هاون کوبیدن است و بس.

نیک می دانند که تا اسلام و جنبش های آزادی بخش ملهم از آن هستند هیچ اشغالی همیشگی نخواهد بود و به زودی سرزمین فلسطین از لوث وجود اشغالگران پاک خواهد شد.

جنبش های آزادی بخش و اصیل منطقه خاورمیانه و جهان اسلام با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران در استعمارگر ستیزی و ضدیت با زورگویی و اشغالگری، نشان خواهند داد که اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و نایب ایشان امام خامنه ای (دامه برکاه) محدود به جغرافیای ایران نبوده و به همه ملت های آزاده و تحت ستم غنای فکری می بخشد و آنها را در مسیر رهایی قرار می دهد.

تاریخ معاصر ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی و کوتاه کردن دست استکبار از کشور امام هشتم(ع) نشان می دهد: رویای هیچ بیگانه ای در سرزمین های اسلامی تعبیر نمی شود و سینه چاکان قوم یهود و رژیم اشغالگرشان برای تحقق رویای جعلی خود باید به فکر قاره ای دیگر باشند. شاید قاره آمریکا و شاید هم اروپا...

آنچه امروز در فلسطین شاهد هستیم،تحقق وعده الهی و نتیجه عمل به راهبردی‌است که تاکید دارد آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می کند، نه مذاکره نه سازش و نه تسلیم، بلکه ایستادگی‌است.

جهانیان حباب امنیتی، نظامی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی را در عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی دیدند؛ امیدواریم این اتحاد و انسجامی که بر مدار تکلیف الهی در میان نیروهای مقاومت مشاهده می‌شود تا نابودی رژیم جعلی صهیونیست تداوم داشته باشد.

برما جوانان ایرانی واجب است که بر مبنای تکلیف الهی و راهبردهای نظام مقدس اسلامی مبنی بر رفع ظلم و یاری رساندن به مظلوم در کنار مردم مسلمان و مظلوم فلسطین باشیم، چرا که استمرار دین اسلام و حق در گرو ادامه دادن راه شهداست و تا زمانی که دنیا پابرجاست مسیر شهادت ادامه دارد و درخت اسلام به واسطه خون شهیدان استوار خواهد ماند.

۲۵ /۱۴۰۲/۰۷

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید