امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سید مهدی ابوس: دیروز بازی دادند، امروز نشانی غلط می‌دهند

 اهواز/ حبیب خبر- سيد مهدی ابوس:

 روزی که امانت دار رسالت قلم ورزش شدم، زنده یاد نوری خدایاری پیشکسوت مردمی فوتبال و ورزش خوزستان -که یاد، نام وکلام اش برای همه اهالی ورزش دوست داشتنی وماندگار است- توصیه کرد: هميشه خط قرمزی برای خود داشته باشم که نه خود از آن خط قرمز عبور کنم نه اجازه بدهم کسی آن را نادیده بگیرد.

 توصیه استاد را آویزه گوش کردم و به خود قول دادم در فضای ورزش و قلم ورزش و ارزش‌های اخلاقی آن تلاش کنم که چشمه باشم برای سیراب شدن علاقه مندان از واقعیت های ورزش.

 حالا از آن توصيه کلامی در شهریور ۱۳۵۸ نزدیک به نیم قرن می گذرد و در این مدت فراز و نشیب های تلخ و شیرین بی شماری را در فضای ورزش  تجربه کردم؛ چه در شرايط سخت هشت سال دفاع مقدس و چه حواشی گوناگون پیش آمده در سال‌های اخیر که درون ورزش و فوتبال رقم خورده است و هرگز به یاد ندارم فضای ورزش و فوتبال و حتا جماعتی که درونش بودند این چنین بوده باشندکه اینک دیده می‌شود!

 انگار در فضای کنونی این ورزش و فوتبال هیچ کس در جایگاه و وادی خودش قرار ندارد و  کسی حد و حدود خود را نمی خواهد بداند!

 چشم نوازی، تماشاگر پسندی و حفظ حرمت و روح جوانمردی از فضای ورزش رفته و در پس توی خرابه‌های بد اخلاقی مدفون و عملا هویت ورزشی و ارزشی آن به صنعت بنگاه‌داری و کاسبی تبدیل شده است!

 تا دیروز همه را بازی می‌دادند امروز هم نشانی غلط می‌دهند و به جای تلاش و توسعه و کشف و آموزش واقعی ارزش های ورزش، فقط دنبال گلریزان و صدقه گیری برای امرار معاش درون جیبی خود هستن!

تا کی این آدم ها در اماکن ورزشی و مستطيل سبز فوتبال و کل ورزش قصد دارند این چنین اعتبار و فرهنگ ارزشی ورزش را با دوگانه گویی و چند نقطه به حراج بگذارند؟!

 این پرسش بی پاسخ اهالی ورزش و پیشکسوتان را کلافه کرده است. شوربختانه این روزها شاهد بیشتر شدن این چنین اعمال و تکلم و نگارش های دوگانه در فضای ورزش و فوتبال هستیم؛ نوعی بیان و نگارش که عملا گل به خودی است!

 آن هایی که در ورزش و فوتبال،کهنه کار هستند و خوب و بد درون آن را تجربه کرده اند خوب می‌دانند چه کسی اهل و دلسوز واقعی است و چه کسی آمده ببرد و برود و به ریش این ورزش و فوتبال و اهالی اش هم بخندد!

 اگر یادتان باشد چندی پیش نوشتیم: دارند با این ورزش و فوتبال بازی می کنند! حالا می نویسیم: جماعتی دارند نشانی غلط می دهند تا افکار را تحریف کنند. باید هوشیار بود و بیش از این نباید اجازه داد در فضای ورزش و فوتبال حواس پرتی و شارلاتان بازی رواج یابد.

حواشی بی شمار درون ورزش و فوتبال، پشت سد ناکار آمدی و بی تدبیری بعضی از مدیران، چنان در حال سرریز است که پیش بینی سیل هولناک در فضای ورزش و مستطیل سبز فوتبال حتمی است!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید