امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سردار عبدالرضا مرادحاجتی

سردار عبدالرضا مرادحاجتی:

 ملاقات با یک خبرنگار خسته خوزستانی برگشته از مرز چذابه و حرف‌های ناتمام او چنان ذهنم را مشغول به خود کرد که وادار شدم این مطلب را خطاب به خودم و دیگران بنویسم شاید تلنگری باشد بر غفلت ما از بزرگ ترین راه پیمایی معنوی جهان و راه‌های نرفته ای که باید در این باره بپیماییم.

خبرنگاری که از نداشتن امکانات اولیه برای یک فرد رسانه‌ای هموطن گلایه داشت. کسی که در راس فرمان جهاد تبیین در جنگ جهانی رسانه ای است.

بی شک امپراطوری رسانه‌ای استکبار و در پی آن شبکه‌های بزرگ رسانه‌ای غرب به اندازه ترکیدن یک نارنجک در شهری از کشورمان یا برداشتن یک روسری از سر یک هنرپیشه زن در یک سالن همایش به واقعه بزرگ اربعین نپرداخته اند که البته جای حیرت نیست.

این مقدمه و ذهنیت را همه دیده و لمس کرده‌ایم اما سوال اینجاست که ما برای اربعین در حوزه فرهنگ و تبلیغ و رسانه چه کرده‌ایم؟ آیا زمان آن فرا نرسیده که در یک عملیات بزرگ آفندی و زینب وار به جنگ با دنیای رسانه‌ای یزیدیان دوران برویم و آن‌ها را به پاتک واداریم؟

آیا زمان آن فرا نرسیده که این مسیر نورانی و معنوی را در قالب تشکیل چند قرارگاه بزرگ رسانه‌ای به رخ دنیا بکشیم و بگوییم در اوج ناهنجاری و جنگ‌های اقتصادی و مذهبی دنیا، شیعیان اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر دنیا با ده‌ها زبان و فرهنگ مختلف، آهسته و پیوسته و تمدن ساز بی هیچ سفسطه‌ای طریق عشق می‌پیمایند و راهی کربلا می‌شوند تا ارادت‌شان را به اسطوره آزادگی تاریخ بشر نشان دهند؟

آیا وقت آن نرسیده که خبرنگاران و رسانه‌های خود را مجهز و تقویت کنیم که تولید محتوای اربعین حسینی را با زبان‌های انگلیسی، عربی، عبری، فرانسوی و غیره به دنیا مخابره کنند؟ تیتری از اربعین که لبریز از عشق و محبت و آزادگی و وحدت است و بتواند قلوب اهالی دنیا را روشن تر و سبزتر کند.

آیا از رسالت زینبی‌مان در قبال حادثه کربلا عقب نمانده‌ایم؟ که اگر چنین است چگونه انتظار داریم رسانه‌های معاند به این سیل خروشان شیعیان جهان بپردازند در حالی که خودشان را به آب و آتش می زنند که تفرقه ایجاد کنند و نگذارند راه قدس از این مسیر تداوم یابد.

از این حقیقت نگذریم که تلویزیون و خیلی از رسانه‌های مکتوب و برخط ما پوشش مناسبی از اربعین ارایه داده‌اند اما عظمت واقعه اربعین در سطحی است که حرف‌های خبرنگار خوزستانی را همچنان مرور می‌کنم و امیدوارم در ملاقات بعدی شاهد اعلام رضایت این جوان و دیگر اصحاب رسانه کشورم در قبال تقویت زیرساخت‌ها و خدمات لازم برای قشری باشم که امروزه سلاح خط مقدم نبرد در دستان آن‌هاست.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید