امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پریسا زنگنه منش

 اهواز- حبیب خبر: پیش از آن که یادداشت "پریسا زنگنه منش" را بخوانید لازم است یادآور شوم: "سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر، ضعیف ترین تیم های این دوره هستند و به یقین بهترین مربیان ایرانی و خارجی هم با بازیکنان فعلی کاری از پیش نمی برند؛ اگرچه تیم های خوزستانی برنامه های متعدد و کار گروهی مناسب و پیش رونده و در نهایت زدن حرف آخر برای هر بازی ندارند و دستپاچه و با استرس و دیم بازی می کنند..."

 ایسنا نوشت: "نمایندگان خوزستان در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال عملکرد ضعیف و نگران کننده‌ای داشته‌اند.

 با انجام بازی معوقه شب گذشته تیم های استقلال خوزستان و تراکتور از هفته سوم لیگ برتر، رسما پرونده مسابقات پیش از تعطیلات لیگ بسته شد اما هیچ کدام از نمایندگان خوزستان نتوانستند با عملکرد مناسب پا به تعطیلات لیگ برای تجدید قوا بگذارند. در این بین، فولاد با توجه به سابقه، امکانات و هزینه های که برای حضور در لیگ برتر داشته است، بدترین نتیجه را تا این جای لیگ کسب کرده است.

 فولاد که کار خود را در لیگ بیست و سوم با علیرضا منصوریان آغاز کرد، برخلاف هزینه ای که برای جذب و تمدید با بازیکنان خارجی و داخلی داشت، از همان هفته ابتدایی کار خود را با لغزش شروع کرد.

 فولاد در سه هفته متوالی با حضور منصوریان شکست خورد که دو شکست برابر گل گل گهر و ملوان نیز سنگین و دور از انتظار بود.

 در نهایت همین نتایج که با اعتراض شدید هواداران فولاد همراه بود، منجر به پایان همکاری باشگاه و منصوریان شد.

البته فولاد در بازی بعد از برکناری منصوریان یعنی در دیدار با پرسپولیس هم باخت تا تنها تیم بدون امتیاز در پایان هفته چهارم باشد. تیمی که کاملا بیمار و بی انگیزه نشان داده است و به نظر می رسد یک جای کار به صورت اساسی می لنگد، آن چه که باید پاسخ آن را در بین مدیران باشگاه جستجو کرد که چرا فولاد با چهره یک تیم مدعی به چنین روز اسفناکی دچار شده است.

 هرچند مدیران فولاد برای جبران آنچه در این روزها بر هواداران تیم شان گذشت، در صدد انتخاب مربی خارجی هستند اما آن چه بیشتر به چشم می خورد فرصت سوزی مدیران این باشگاه حتی در انتخاب سرمربی جدید است.

مسوولان باشگاه فولاد با جذب مربی خارجی یعنی مربی که هواداران تیمش یک صدا آن را هفته ها فریاد زده اند، قرار است به این تیم نیمه جان، جانی دوباره ببخشند اما آیا با بازیکنان فعلی چنین چیزی حتی با جذب بهترین مربیان اروپایی امکان پذیر است؟

 آن چه در نتیجه نگرفتن فولاد بسیار به چشم می خورد و حتی بارها کارشناسان به آن اشاره داشته اند، ضعیف بسته شدن فولاد در ابتدای لیگ است؛ بازیکنانی مثل گادوین منشا، کولیبالی، لوکاس کاندیدو و جفر باهیا، خارجی هایی که تاکنون نتوانسته اند برای فولاد کار خاصی انجام دهند و از سوی دیگر نیز فولاد برای این فصل با بازیکنان ایرانی به همکاری خود ادامه داد که برخی کارشناسان معتقدند این بازیکنان سن بالا از کارایی لازم برای کمک به فولاد بی بهره هستند.

هر آنچه در این بین کاملا مشهود است، این است که زنگ خطر همین ابتدای فصل برای فولاد که سابقه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و حضور در آسیا را دارد، به صدا درآمده است.

استقلال خوزستان نیز دیگر نماینده مهد فوتبال کشور است که فصل گذشته از لیگ یک موفق شد مجددا به لیگ برتر صعود کند، تیمی که بنای خود را برای حضور در این فصل از لیگ برتر انتخاب بازیکنان خوزستانی گذاشته است.

این تیم هم مانند فولاد فصل را موفق آغاز نکرده و از چهار بازی انجام شده فقط توانسته است در بازی با شمس آذر به تک امتیاز دست پیدا کند.

شرایطی که زنگ خطر را هم برای استقلالی ها به صدا در آورده است. هر چند کادرفنی این تیم معتقدند استقلال برای هماهنگ شدن نیاز به زمان دارد اما آنچه در استقلال کاملا به چشم می خورد نداشتن یک مهاجم کارکشته است که بتواند توپ را وارد دروازه حریفان کند، موضوعی که در دو بازی اخیر آبی پوشان برابر استقلال تهران و تراکتور کاملا مشهود بوده است تا بر خلاف بازی های نسبتا قابل قبول، بدون امتیاز زمین بازی را ترک کنند.

شاید اگر مسوولان استتقلال خوزستان، ترکیب برنده فصل گذشته خود از جمله وزیری پناه، رازانی، نبی، ابرجد و علایی را حفظ می کردند، این تیم این فصل با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم می کرد و راه نتیجه گیری برای استقلال هموارتر بود. استقلالی ها که با یک امتیاز راهی تعطیلات لیگ شده اند برای فرار از چالشی که با آن مواجه شده اند باید فکری اساسی کنند تا با هدف رسیدن به هماهنگی بیشتر، بازی های پیش رو را هم از دست ندهند.

نفت آبادان هم که با ویسی و تیمی تقریبا بومی کار خود را در لیگ برتر شروع کرد، اگرچه با کسب برد برابر فولاد و تساوی مقابل پیکان وضعیت نسبتا بهتری نسبت به دو نماینده دیگر خوزستان دارد اما عملکرد سینوسی آبادانی ها نگران کننده بوده است.

نکته حائزاهمیت در ترکیب نفت عملکرد ضعیف عباس قاسم مدافع و فهر طالب گلر عراقی این تیم است. بازیکنانی که خیلی از کارشناسان معتقدند اگر محمد طیبی در خط دفاع و فرزین گروسیان به عنوان گلر حفظ می شدند، بهتر از جذب بازیکنان بدون کارایی عراقی بود.

البته علی یوسف مهاجم عراقی تیم نفت برخلاف دو هموطن خود در خط حمله عمکلرد بهتری داشته است اما بازهم جای خالی بازیکنانی که در هر لحظه از هر فرصت برای کمک به نفت استفاده کنند، به چشم می خورد.

نفت به رغم کسب چهار امتیاز در چهار هفته ابتدایی، فرصت سوزی زیادی داشته است و به نظر می رسد اگر ویسی در همین تعطیلی لیگ نتواند به وضعیت تیمش در خطوط مختلف سر و سامان دهد، نفت همان راه فصل گذشته را در پیش خواهد گرفت و مجددا روزهای سختی مواجه خواهد شد. آن هم در شرایطی که حریفان آن تا دندان مسلح هستند."

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید