امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اهواز- حبیب خبر: "این یادداشت بار نخست در یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ درج شد و امروز ۲۴ امرداد برای دومین بار  درج و منتشر می شود.

شوربختانه مسووولان مربوط و غیره توجه چندانی به آن نکردند و آب از آب هم برای جلوگیری از تخریب سینما و تیاتر و تبدیل آن به آموزشگاه زبان تکان نخورد!

در حقیقت، این گونه که به نظر می رسد اهمیت کار فرهنگی و هنری فقط در شعار دیده و شنیده می شود و پای عمل که به میان می آید، آدمی یاد "کی بود کی بود  من نبودم" می افتد!

از آنجا که گفته اند: "همه ی حرف ها گفته شده اما چون گوش شنوایی نبوده پیوسته باید از نو گفت" ما هم هر ده روز یک بار این یادداشت را باز نویسی می کنیم تا ببینیم باز هم آب از آب تکان نمی خورد یا جاری می شود."

انگار که امسال در خوزستان به ویژه در اهواز، سال از بین بردن مکان های فرهنگی و تبدیل آن ها به کاربری های سودآور برای عده ای خاص است!

آن از تالار آفتاب که دیگر آفتابی نیست و اظهر من الشمس شده است و لازم نمی بینم در این باره چیزی بنویسم و می روم سراغ مکانی دیگر در کوی ملت اهواز؛ یعنی سینما تاتر شهرک شهید عباسپور. سینمایی که هم جایگاهی برای اجرای نمایش بود و هم همایش و چه سخنرانی هایی در این سالن دویست نفره شاهد بودیم. 

فرهنگ بی فرهنگ؛ آموزشگاه زبان را عشق است!

مکانی فرهنگی که قدمتی چهل ساله دارد اما از چند سال گذشته که موضوع واگذاری خانه های شهرک به ساکنان مطرح شد این مکان به حال خود رها شد و شماری از مسوولان آمدند و در آن را بستند. شاید اعتقاد داشتند ساکنان شهرک دیگر به کار فرهنگی نیاز ندارند و امروزه باید کاربری آن را عوض کنند تا سودآور شود!

فرهنگ بی فرهنگ؛ آموزشگاه زبان را عشق است!

به راستی که دست مریزاد باید گفت به مسوولان شرکت برق منطقه ای خوزستان برای واگذاری "سینما تاتر شهرک شهید عباسپور" با قدمت ۴۰ ساله به یک سرکار خانم. آن هم برای تبدیل سینما و تاتر به آموزشگاه زبان انگلیسی! تا او هم به تخریب ۲۰۰ صندلی سالم سینما همت کند. سالنی که که مجهز به پرژوکتور برای نمایش فیلم و تاتر بود و حالا دیگر نیست!

فرهنگ بی فرهنگ؛ آموزشگاه زبان را عشق است!

سینما تاتری که سال ها برای برای نمایش فیلم و تاتر و سخنرانی فعال بود اما دیگر نیست!

به راستی چرا باید یک مجموعه فرهنگی سالم که زمانی نیاز ساکنان منطقه فاز ۴ کوی ملت اهواز را تامین می کرد بدون مشورت با ساکنان و هیات امنای شهرک شهید عباسپور تخریب شود؟! 

آیا مجموعه فرهنگی برای ساکنان شهرک- که همگی از کارکنان نیروگاه برق رامین و زرگان هستند- واجب تر است یا آموزشگاه زبان انگلیسی؟!

فرهنگ بی فرهنگ؛ آموزشگاه زبان را عشق است!

 ما ساکنان شهرک و هیات امنا از مسوولان کلان شهر اهواز و خوزستان خواهان پیگیری و بازداشت کسانی هستیم که سینما را تحویل شخص خاصی باکرایه ماهانه ۴ میلیون ۷۰۰ هزارتومان دادند.

 به راستی این افراد در شرکت برق منطقه ای خوزستان دنبال چه هستند؟! آیا شرکت مذکور این قدر دچار کمبود بودجه شده که یک مکان فرهنگی را برای یک کار غیر فرهنگی اجاره دهد؟!

 اگر واقعن این شرکت به پول نیاز داشته و دارد به هیات امنای شهرک می گفت تا ساکنان شهرک با جان و دل با جمع آوری این مبلغ و شاید هم بیشتر از آن، نیاز مالی شدید برق منطقه ای را برآورده می کردند!

فرهنگ بی فرهنگ؛ آموزشگاه زبان را عشق است!

گفتنی است: ساکنان شهرک شهید عباسپور فاز۴ کوروش(کوی ملت اهواز) سه دهه از خدمات پزشکی درمانگاه و داروخانه مجهز بهره بردند ولی از آنجا که دیگر غمی نداشتند به همت دلسوزان و غیور مردان شرکت برق منطقه ای خوزستان درب درمانگاه و داروخانه بسته شد! چرا که مسوولان به احتمال زیاد از این رباعی عمر خیام: "نیکی و بدی که در نهادِ بشر است/ شادی و غمی که در قضا و قدر است/ با چرخ مکن حواله کاندر رَهِ عقل/ چرخ از تو هزار بار بیچاره‌تر است." الهام گرفته بودند!!

ناگفته نماند: یک اتاق مجموعه درمانگاهی برای انجام امور کانون بازنشستگان نیروگاه رامین اختصاص یافته ولی دیگر اتاق ها همچنان دارند خاک بر سر می ریزند!

"م. ح" ساکن شهرک شهید عباسپور

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید