امروز:
پنجشنبه - 14 تير - 1403
ساعت :

 روز خبرنگار، شب مسوولان شد!

اهواز- حبیب خبر: روز خبرنگار را- که به اعتقاد نگارنده در کلان شهر اهواز شب مسوولان شد- نخست به مسوولان تبریک می گویم؛ سپس به خبرنگاران و مردمان رسانه های همگانی.

از برگزار کنندگان آیین بزرگداشت روز خبرنگار (۱۷ مرداد) ۱۴۰۲ در اهواز به پاس کوشش شبانه روزی شان تشکر و قدردانی می کنم اما بایسته است به نکته هایی اشاره کنم.

شوربختانه در برگزاری این آیین از اطلاعیه و پوستر و بنر و فراخوان خبری نبود؛ تنها در گروه خانه مطبوعات خوزستان آن هم در یک نرم افزار داخلی ساعت و روز برگزاری مراسم اعلام شد!

 سال های گذشته آیین بزرگداشت روز خبرنگار در تالار سازمان آب و برق خوزستان در اهواز برگزار می شد و دست اندرکاران این سازمان هیچ گاه نسبت به تبلیغ فعالیت ها و عملکرد خود آن هم در میانِ برنامه یکی دو ساعته روز خبرنگار، عملکردشان را تبلیغ نمی کردند؛حتا مدیرعامل سازمان برای سخنرانی پشت تریبون نمی رفت چرا که می دانست در روز خبرنگار نباید جای خبرنگاران را تنگ کند و تلاشگران خبرنگار باید در این روز پرسش ها، دشواری ها و خواسته های خود را به گوش مسوولان اجرایی از جمله استاندار وقت برسانند.

نمایش کلیپی از نمایشگاه مناطق نفتخیز جنوب!

در آیین ۱۷ مرداد ۱۴۰۲- که در سالن امام رضا کوی نفت اهواز برگزار شد- هم مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب پشت تریبون رفت و وظایف و رسالت خبرنگاران را یادآور شد و هم از اقدامات حوزه فعالیت خود سخن گفت و هم کلیپی از نمایشگاه مناطق نفتخیز جنوب و گفت و گو با غرفه داران و بازدید کنندگان، آن هم در بهترین زمان آیین روز خبرنگار پخش و ده ها بار نام مناطق نفتخیز جنوب آورده شد؛ انگار که برنامه ویژه تقدیر از دستاوردهای شرکت نفت است نه روز خبرنگار!

اعلام نکردن سین برنامه در ابتدا برای آشنایی باشندگان از چکونگی آیین روز خبرنگار و همچنین بی توچهی به نماهنگ گفت و گو با شماری از خبرنگاران را- که  در پایان برنامه پخش شد و لازم بود به محض ورود استاندار خوزستان به سالن پخش شود- می توان نقطه ضعف مدیریت خانه مطبوعات خوزستان دانست.

روز خبرنگار، شب مسوولان شد!

بعد از اینکه سخنرانی استاندار خوزستان پایان یافت و او می خواست روی صندلی بنشیند، نیمی از جمعیت برخاستند و  گرداگرد استاندار و معاون او تجمع کردند. این در حالی بود که کلیپ گفت و گو با خبرنگاران در حال پخش بود و فقط عده کمی به تماشا نشسته بودند و چند نفری هم اعتراض کردند که برنامه تمام نشده چرا شماری گردهم آیی تشکیل داده اند!

 بعد از گوشزد مجری، گردهم آمدگان دو ریالی شان افتاد که برنامه هنوز ادامه دارد و باید دور مسوولان را خلوت کنند تا جناب استاندار خوزستان درد دل های خبرنگاران را بشنود.

 استاندار خوزستان وقتی تنها شد و توانست بر صندلی بنشیند از مجری خواست نماهنگ را دوباره پخش کنند. "حسینی محراب" نماهنگ را دید و سخنان خبرنگاران را شنید...

 نمی دانم چرا تهیه کنندگان سین برنامه، کلیپ گفت و گو با خبرنگاران را پیش از سخنرانی استاندار پخش نکردند تا جناب "حسینی محراب" با اطلاع از گفته های خبرنگاران سخن بگوید.

 نگارنده اگرچه همراه دیگر حاضران در آیین بزرگداشت روز خبرنگار بابت پذیرایی نفتی ها از خبرنگاران در پایان برنامه تشکر می کند اما عقیده دارد: مسوولان در طول یک سال که ۳۶۵ روز است ۳۶۴ روز آن از خود و عملکرد حوزه مسوولیت شان سخن می گویند و در آن یک روز باقی مانده(روز خبرنگار) لازم است با جان و دل پای صحبت خبرنگاران بنشینند و یادداشت برداری کنند، حتا اگر نتوانند برای آنان کاری انجام دهند، نه این که در این یک روز هم پشت تریبون بروند و هم از فعالیت های حوزه کاری شان بگویند و هم وظایف و رسالت خبرنگاران را یادآور شوند؛ در حالی که در قانون مطبوعات تمام دانستنی ها، و ندانستنی ها مسوولان آمده است و دیگر نیازی نیست که روز خبرنگار را شب خود کنند!

* حبیب اله بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید