امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 سخنی با سرپرست وزارت ورزش و جوانان

اهواز/ حبیب خبر- سید مهدي ابوس:

به سلامتی و میمنت سرانجام‌ وزیر ورزش رفت و اینک ورزش متولی پیدا کرد و بی سرپرست نیست!

به چرا آن رفت و چه طور این آمد و آن چه کرد و چه شد،کاری نداریم؛ برای آن که رفت آرزوی سلامتی و برای این که آمد آرزوی توفیق می کنيم.

 در همین ابتدای ورود آقای کیومرث هاشمی به فضای سرپرستی وزارت ورزش به این عزیز تمام قد رشید ورزشی و ارزشی عرض می کنیم: در قدم نخست توجه و ذهن مبارک را نسبت به وزیر شدن، پاک بفرما و بیشتر توجه تان را به کار و هدفی که همیشه در دورهمی ها و جلسات ورزشی به عنوان دغدغه بیان می کردید بپردازید.

 اگر قرار است شما وزیر شویدکه بعید است سیاسیون مطالبه گر و خواص همیشه خواستار حضور در فضای ورزش چنین اجازه ای بدهند! اهالی ورزش خوشحال خواهند شد که فردی ازجنس واقعی ورزش به صدارت وزرات ورزش رسیده است و حتما برای نمایندگان موافق رای اعتماد به شما از هم اکنون دعای خیر خواهندکرد.

امید است حضور فعلی کیومرث هاشمی  برکرسی سرپرستی وزارت ورزش خوش یمن و پربرکت باشد.

 قلم ورزش خوزستان با ابراز ویژه ترین تشکرها و خدا قوت به آقای سیدحمید سجادی وزیر سابق ورزش، می‌خواهد بدون تعارف به متولی جدید سرپرستی ورزش و اهالی ورزش یاد آورشود که از بلند پروازی و انتظار شق القمر کردن هاشمی در این مدت کوتاه سرپرستی پرهیز کنند؛ چون چنین انتظار و تفکری یک خود زنی مطلق است.

 زیرا اعتقاد داریم نظام مديريتي نیازمند تفکر، تدبیر، طراحی و ارایه تقویم جمعی و مطالعاتی است و نباید در کوتاه مدت انتظار معجزه عصای حضرت موسی را از سرپرست فعلی داشت. همه باید کمک رسان و حمایت کننده و پیشنهاد دهنده در مسیر سر و سامان دادن ورزش باشند.

 البته به شرطی که شخص سرپرست وزارت هم طالب آن باشد و به مشاوره تخصصی و نه احساسی اعتقاد داشته باشد و از سوی دیگر، دولت و مجلس هم باید در ارایه و تصویب لوایح ورزشی به صورت ویژه نگاه حمایتی داشته باشند و در این میان عیار و تلاش جناب کیومرث خان هاشمی هم در به ثمر رسیدن اهداف شرط اصلی است.

جناب سرپرست وزارت ورزش که خود سال ها در کميته المپیک وتربیت بدنی آموزش و پرورش و دانشگاه تجربه کاری دارد بهتر از هرکس دیگری مطلع است که امسال و سال آینده ورزش ایران روزها و ماه های پرتراکمی از جمله حضور در بازی های آسیایی، جام جهانی وزنه‌برداری و جام جهانی کشتی و جام ملت های فوتبال آسیا و غیره را پیش رو دارد و این تراکم مسابقات ورزشی نیازمند برنامه ریزی و بکار گیری تدبیر مديريتي تخصصی‌ است و نمایان شدن عیارشخص هاشمی به عنوان متولی ورزش خواهد بود.

اهالی ورزش و پیشکسوتان و نخبگان اهل نظر و قلم ورزش در حال حاضر مطالبه گر این فاکتور ها به عنوان خواسته ورزش هستند.

 ابتدا، توصيه پذیری، مصلت اندیشی و محافظه کاری را از تدبیر مديريتي حذف کند.

 دوم، تغییر در بدنه مديريتي ورزش کلان کشور به ویژه آن دسته از مدیرانی که عملکرد مدیریتی بسیار شکننده‌ داشته و سبب رکود ورزش وتضعیف و تخریب حوزه مديريتي ورزش شده اند لازم است.

 البته‌ این تغییرات باید برمبنای شايسته سالاری نه آیین دوست یابی و قومیتی و حزبی و خوش خدمتی به دیگران و سفارش دهندگان ویژه  یا خدایی ناکرده برمبنای خصومت و تسویه حسابی صورت گیرد.

سوم، از هم اکنون همتاسازی وکشف استعدادهای درخشان مديريتي بومی ورزش را در فضای ورزش رواج داده تا نیروهای شايسته درون ورزش باور و شناسایی و به مرور زمان وارد چرخه مديريتي ورزش شوند تا دیگر شاهد مأمور شدن غریبه ها به عنوان مدیر در فضای مديريتي ورزش نباشیم.

 هم چنين هماهنگی مطلوب با کمیته المپیک و فدراسیون های ورزشی با هدف اصلاح ساختار ورزش کشور لازم است. متأسفانه در برنامه هفتم توسعه کشور به ورزش کمتر پرداخته شده و عملا نگاه قابل توجه ای به آن نشده است.

 قلم ورزش خوزستان با کسب اجازه از بزرگان و پیشکسوتان راستین و صاحبان قلم ورزش کشور به عنوان کلامی با سرپرست وزارت ورزش آنچه می دانست نوشت؛ به امید این که این کلام، خوانده شود و نکات مثبت آن در کارپوشه مديريتي و اجرایی جناب سرپرست تمام وکمال ورزشی وزارت ورزش قرار گیرد.

 هر چند می‌دانیم کار سخت و آزمون آن سخت تر و همه نگاه های منفی برآن هم تلاش دارند به هر طریقی ثابت کنند اهالی ورزش توان و عیار مدیریت کردن در فضای ورزش را ندارند تا باز برای ورزش از قماش خود آقا بالاسری به عنوان وزیر ورزش به ورزشی ها تحميل کنند!

 قلم پیر ورزش خوزستان با آرزوی توفیق برای فرزند ورزش، امیدوار است: حداقل در دولت سیزدهم فرصتی فراهم شود که این بار ساختار ورزش برمبنای تخصص وتدبیر مديريتي اهالی ورزش احیا و بنا شود؛ هرچند تحقق چنین آرزویی دور از ذهن صاحب این قلم پیر است ولی باز امیدوار بودن بخشی از آرزوهای نهفته درون انسان است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید