امروز:
سه شنبه - 12 تير - 1403
ساعت :

دکتر ابوالقاسم شمس آبادی

 جناب آقای میراحمدی معاون محترم وزیر  کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین ابا عبدالله الحسین(ع)                

 با سلام و تشکر و قدردانی از زحمات حضرتعالی و کلیه همکاران برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن اربعین اباعبدالله (ع) باستحضار می رساند:

 درباره برنامه هایی که سال قبل(۱۴۰۱) در ایام اربعین برگزارشد ضعف هایی مشاهده شد که باعث مشکل هایی برای  مردم کشور شد.

 آقای میراحمدی! با توجه به سخنان رییس جمهوری در ستاد اربعین کشور که اظهار کرد: "دستگاه های مسوول ضمن بررسی آسیب شناسانه اقدامات سال قبل برای سال جاری به نحوی برنامه‌ریزی کنند که با کاستن از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت مراسمی دلنشین ارزان و ایمن برای زایران حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام رقم بخورد." در سال گذشته کلیه اتوبوس های بین شهری کشور بخصوص تهران و کرج به خوزستان را روانه مرز کردید؛ غافل از اینکه مردم کشور در این مدت نیاز به جابه جایی در امور اداری و پزشکی، قضایی و سایر کارها در سایر نقاط  بین شهری کشور را دارند.

 در ایام اربعین سال گذشته ۱۴۰۱ یک هفته قبل از اربعین بنده باخانواده در مشهد مقدس بودم و قصد آمدن به خوزستان را داشتیم با توجه به اینکه یکی از بستگان اینجانب دارای دفاتر خدماتی و هوایی بوده نتوانست بلیت هواپیما یا قطار حتا اتوبوس برای عزیمت به تهران و مجدداً به خوزستان تهیه کند و سه روزی در مشهد به علت نبود بلیت گرفتار شدیم.

 بعد از پیگیری‌های مکرر با کنسلی یک کوپه قطار توانستیم به تهران بیاییم ولی متاسفانه به علت نبود هیچ گونه وسایل حمل و نقل به ویژه اتوبوس در تهران گرفتار شدیم تا اینکه با  بستگان درخوزستان تماس گرفتیم و خودرو شخصی اینجانب را آوردند تهران و ما به خوزستان برگشتم.

 این امور نشان می دهد خیلی از مردم باچنین مشکل هایی گرفتار شدند. هم اکنون در حالت عادی وسایل جابه جایی مسافران بین شهری کم هست که باید این مشکل برطرف شود و برای جابه جایی زایرین اربعین برنامه ریزی کرد که در ایام اربعین مردم با مشکل جابه جایی روبه رو نشوند.

جناب اقای میراحمدی! گفته بودید:" برای جابه جایی زایران در داخل عراق  می خواهید امسال( ۱۴۰۲) اتوبوس به داخل عراق بفرستید."

بفرمایید این اتوبوس هایی که قصد دارید داخل عراق بفرستید از کجا می خواهید تهیه کنید؟

لطفا باتوجه به سخنان ریاست جمهور اول نقاط ضعف و قوت اربعین سال قبل را بررسی کنید و بعد برای امسال برنامه ریزی کنید. لذا به اطلاع  حضرتعالی می‌رساند خواهشمد است طبق گفته ریاست جمهوری طوری برنامه‌ریزی کنید که هم مراسم اربعین اباعبدالله به خوبی و با شکوه  برگزار شود و هم مشکلات  دیگری برای مردم در کشور به وجود نیاید.

خواهشمند است در ایام نزدیک به اربعین سری به ترمینال های مسافربری مانند ترمینال جنوب تهران  بزنید و از نزدیک جویای این امر مهم باشید.

دوم: با توجه به اینکه اینجانب اطلاعات کامل از صدور گذرنامه دارم خواهشمند است به جای اینکه مردم را  برای صدور گذرنامه به روزهای پایانی و نزدیک اربعین هدایت کنید؛ لطفا فرهنگ‌سازی و از ماه‌های قبل اطلاع رسانی کنید که مردم- قبل از شلوغی و نزدیک به ایام اربعین- برای صدور گذرنامه به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه نمایند یا هر برنامه دیگری که دارید زودتر عملیاتی کنید.

متاسفانه الان که صدور گذرنامه ۵۰ هزار تومانی را  اعلام کرده‌اید خیلی‌ از مردم نمی‌توانند آن را تهیه نمایند یا اینکه اعلام کرده‌اید به دفاتر  اداره گذرنامه در مراکز استان‌ها مراجعه کنند.

 آقای میراحمدی! در هر استان یک دفتر اداره گذرنامه  بیشتر وجود ندارد چطور می‌تواند جوابگوی کلیه شهرهای یک استان باشد تازه کارهای روزمره خود را هم دارند. خواهشمند است تصمیم هایی که گرفته می‌شود کارشناسی شده باشد که مردم دچار مشکل نشوند.

متاسفانه بعضی از تصمیمات گرفته شده مردم را دچار سردرگردانی و مشکل های زیادی در این هوای گرم کرده است. به نظر اینجانب برای صدور گذرنامه هر تصمیم و پیشنهادی که دارید از ماه های قبل با رییس پلیس گذرنامه کشور هماهنگی و فقط از طریق دفاتر پلیس+۱۰برای صدور گذرنامه اقدام کنید. چرا که هم مردم به راحتی به دفاتر پلیس+۱۰در شهرها دسترسی دارند هم اینکه کمکی به دفاتر پلیس+۱۰ کرده‌اید که درطول سال باید برای حفظ دفاتر پلیس+۱۰هزینه های زیادی را با این تورم مدیریت کنند.

کار بسیارخوبی که رییس پلیس گذرنامه کشور امسال انجام دادند؛ اطلاع رسانی به مردم از طریق پیامک بود. افرادی که اعتبار  گذرنامه شان در ایام اربعین کمتر از شش ماه دارد برای صدور گذرنامه اقدام نمایند.

با این کارهم کمکی به مردم شده است و هم دیگر نیاز نیست در ایام اربعین با انواع دستورات دیگر مانند مهر زدن در گذرنامه باطله ارزش گذرنامه بین المللی کشور را پایین آوریم و از طرفی باعث سواستفاده افراد متخلف شود یا زمینه خروج غیر قانونی را برای  افراد متخلف  فراهم آوریم.

جناب میراحمدی! برای هرچه باشکوه تر برگزارکردن مراسم اربعین دولت باید هزینه کند. اینکه فقط جلسه گرفته شود و دستور بدون پشتوانه دهیم به تنهایی کافی نیست.

 شما در چند ساله گذشته چه برنامه ای برای ناوگان حمل و نقل مسافرین انجام داده اید؟ اکنون درحالت عادی بلیت هواپیما و قطار و حتی اتوبوس کمیاب هست. چه برسد به ایام اربعین.

هر تصمیمی گرفته می شود باید اول امکانات اولیه آن تهیه شود. هرچند مردم به تنهایی همه مراسم ها را مدیریت می کنند اما بعضی کارها درتوان مردم نیست. مانند: اضافه کردن پروازها درایام اربعین به مقصد اهواز و آبادان و توسعه راه ها و راه آهن مانند دو خطه کردن خط راه آهن تهران به خوزستان تا خرمشهر و توسعه سایر خطوط ریلی از تهران به مهران و توسعه ناوگان مسافربری و اضافه کردن اتوبوس های بین شهری و سایر خدمات که وظیفه دولت است.

 برنامه بلند مدت برای ایام اربعین و با شکوه برگزار کردن این آیین در سال های اینده را پیش بینی کنید تا مشکلی هم برای مردم کشور درباره تردد بین شهری و غیره در ایام اربعین بوجود نیاید.

ان شاالله که همه ما بتوانیم از متوسلین به ائمه اطهار و  درخدمت زایران ابا عبدالله (ع) باشیم.

* دکتر ابوالقاسم شمس آبادی- فعال اجتماعی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید