امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

فوتبال یا محله عربده کشان چاله میدانی؟!

 اهواز/ حبیب خبر- سيد مهدی ابوس:

  یکی برای رضای خدا و قانع شدن هواداران فوتبال پیشقدم شود و بفرماید عاقبت این فوتبال و حواشی بی شمارش چه خواهدشد؟ انصافن بر سر فوتبال- که تا همین دو دهه اخیر لقب سنتی و آماتور داده بودند اما تماشاگر پسند و جذاب و دارای تکنیک، تاکتیک و پر گل و خوش مرام و دوست داشتنی بود- چه آوردند که اینک تمام فضای مستطیل سبز فوتبال آلوده به حواشی و درگیری های بددهنی و بدرفتاري و دلالی و رانت بازی و هزاران بگو مگوهای دور از انتظار مرام ارزشي ورزش شده است!

 به این فوتبال باشگاهی از پایین ترین رده تا لیگ برترش، چه آموزشی داده شده که تکنیک اش شده بیان الفاظ زشت و صدور بیانیه و تاکتیک اش شکایت بردن از مربی و سرپرست و مدیر و هوادار حریف!؟

 واقعن درون این فوتبال بدون لذت و مملو از جر و بحث و جنگ و جدال نکبت گرفته چه خبر است و نتیجه این همه شکایت بردن و بیانیه صادر کردن چیست؟

 چه کسی باید به این اوضاع نابه سامان رسيدگي کند؟ آیا فردی از این همه افراد متشخص کت و شلوار پوش عالی مقام وزارت ورزش و فدراسیون ترددکننده نگاهی! نظارتی! به فضای درون و برون زمین فوتبال داشته اند؟

 آیا این آقایان مالک و صاحب و همه کاره فوتبال، از خود پرسیده اند چرا فضای مستطیل سبز فوتبال بخصوص لیگ برترش این چنین شده؟ چه کسی باید این جریانات پر تنش فوتبالی را که از صفحه تلويزيون نمایش داده مي شود و میلیون ها بیننده داخلی و خارجی دارد گزارش و پیگیری و رسيدگي کند؟!

 حتمن پاسخ این است: ناظرين باید گزارش دهند و کميته انضباطي و اخلاق وظیفه رسيدگي و برخورد محرومیتی یا جريمه نقدی را دارند!

آیا کمیته اخلاق و انضباط فوتبال در این حوزه کاری و تصمیم گیری، تاکنون موفق و تاثیرگذار بوده است؟ آیا کمیته اخلاق و انضباطي مسوول رسيدگي به تخلفات فوتبالی است یا بانک درآمد زایی برای فدراسیون فوتبال!؟ چرا کمیته انضباطی و اخلاق قاطع تر با متخلفان برخورد نمی‌کند؟

فوتبال یا محله عربده کشان چاله میدانی؟!

آیا وقت آن نرسیده که فوتبال را از این هیاهوی پر تنش درونی نجات داد و فضای فوتبال را ورزشی کنید و به نمایش های چاله میدانی در چنین فوتبالی پایان دهيد؟

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید