امروز:
جمعه - 8 تير - 1403
ساعت :

 اهواز/ حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

 پای تلویزیون نشسته ام و با دقت سخنان جلسه پایانی رییس جمهوری در شورای اداری و توسعه استان را رصد می کنم .

 یکی از محدود دفعاتی است که منطق و احساس رییس دولت با هم آمیخته و منجر به این شد که تن صدایش را بالا ببرد، برآشفته شود و با صراحت بگوید: خوزستان همه چیز دارد غیر از مدیریت .

 رئیسی هم به صورت شفاف و هم البته کمی مصلحت اندیشانه با ادبیاتی که ناشی از عدم رضایت اش از عملکرد مدیران استان است، خواستار شد مدیران دستگاه های خوزستان که همه در این جلسه جمع شده اند جهادی تر، با برنامه تر، شجاعانه تر و دلسوزتر از همیشه به مطالبات و خواسته های مردم رسیدگی و توجه کنند.

 وی با تکرار چند سوال پیوسته از مدیران، به همه در لفافه گفت: خوزستان دنیایی از داشته ها، منابع و ظرفیت هاست که شوربختانه تاکنون از آن ها به نفع مردم استفاده لازم نشده است و برای چندمین بار در این سخنرانی از مدیران خواست خودشان را به خواسته های مردم و شعارهای دولت برسانند.

 آقای رئیسی در این جلسه نشان داد شناخت خوبی از توانایی هایی موجود در استان دارد و در چند سفر گذشته نیز بی واسطه از زبان قشرهای مختلف مردم شنیده که بی تدبیری مدیران باعث شده که این استان غنی، از ریل توسعه عقب بیفتد.

جناب آقای رییس جمهوری!

ضمن عرض خداقوت به جناب عالی و همراهان تان در این سفر و ضمن تقدیر بابت دغدغه مندی تان در قبال خوزستان و اهالی اش به ذکر دو نکته اشاره و بسنده می کنم و امیدوارم که این نکته ها مورد توجه تان واقع شوند.

نخست: به عنوان یک شهروند و یک تحلیلگر رسانه ای، گلایه از سو مدیریت حاصل در استان را از زبان شما به عنوان نفر نخست دولت نمی پذیرم چرا که معتقدم یک رییس جمهوری قوی می تواند یک استاندار قوی و یک استاندار قوی می تواند مدیرانی قوی، مخلص، پاک، برنامه محور، متخصص و مقتدر  داشته باشد که شرمنده مردم و مطالبات شان نشود.

خوزستان همواره از داشتن مدیران توانمند رنج برده است. مدیرانی که شوربختانه نیمی از آنان نیز اصالت و دلسوزی لازم برای این جغرافیای مقدس را ندارند.

دوم: راه میانبر پیشرفت و توسعه خوزستان این است که ظرفیت ها و شرکت های بزرگ موجود در استان، صادقانه نسبت به انجام تعهدات و مسوولیت های اجتماعی شان در قبال مردم استان عمل کنند نه اینکه تنها با انجام چند کار نمایشی و تبلیغاتی به شما و دیگر مسوولان ارشد کشور، گزارش های نادرست بدهند.

امیدوارم با توجه به انتظارهای به حق شما در خدمت جهادی و شبانه روزی به مردم خوزستان و آورده ای که از سفر اخیرتان به استان داشته اید شاهد تحولات عظیم مدیریتی در استان باشیم.

تحولاتی مقتدرانه که بتواند نسلی از مدیران فرسوده، محافظه کار، مصلحت اندیش، سیاسی کار و قومی محور را از سر راه توسعه استان بردارد و جوانانی جسور، متخصص، دلسوز و آینده دار را در راس امور بگنجاند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید