امروز:
جمعه - 8 تير - 1403
ساعت :

 در تعطیلات نوروزی فرصتی دست داد تا به همراه شماری از میهمانان نوروزی گشتی در سطح شهر بزنیم.

 شب نخست به سمت پارک جزیره اهواز رفتیم؛ شوربختانه این پارک بدون هیچ توضیحی در ایام عید تعطیل و شمار زیادی از گردشگران مثل ما با درب بسته مواجه شدند.

 پارک پرندگان هم که شنیده شد با یک قرارداد در اختیار یک رستوراندار قرار گرفته و مردم عادی از استفاده از آن محروم شده اند؛ چون برای ورود به آن باید متحمل هزینه شد!

 روشنایی پارک های ساحلی کیانپارس هم دچار مشکل زیادی شده است و تعداد زیادی از وسایل شکسته یا جمع آوری شده بودند. ترافیک هم میهمانان نوروزی را کلافه کرده بود.

 فضاهای با کاربری عمومی در گوشه وکنار شهر در حال تصرف است. برای نمونه در همین ایام نوروز فضای سبز بهزاد شهر و یک قطعه فضای سبز در فاز ۴ کوی ملت توسط اشخاص ناشناس دیوارکشی شده، اما از شهردار کم سن و سال منطقه ۳ توضیحی برای از بین رفتن این فضاهای عمومی ارایه نمی شود.

 ورودی های شهر و معابر آن چهره بسیار زشتی گرفته اند و در تصرف میوه فروش ها و وانتی ها و دکه های غیرمجاز و زباله ها و گوسفند فروش ها و بساطی هاست که ظاهرا" اراده ای هم در ساماندهی به این وضعیت در مدیریت شهری وجود ندارد.

مدیریت شهری اهواز چه می کند؟

 به وضوح پیداست که سطح خدمات شهری نسبت به سال های قبل تنزل پیدا کرده، سرویس دستشویی درستی درسطح شهر نیست، زباله های چند منطقه انباشته شده بود و مشخصا" منطقه ۵ چند روز جمع آوری نشده بود. مدیران محترم اصفهانی هم که درحال سرکشی به بستگان خود هستند.

 داشتم فکرمی کردم حال که ایام نوروز است و این وضع شهر و شهرداری است، پس بقیه طول سال را مردم این شهر چه کشیده اند؟

خاطرم هست روزهای اول انتصاب آقای امینی، آقایان زارع زاده و سراج (اعضای شورا) چه منتی برسر مردم اهواز می گذاشتند که رفته اند از اصفهان شهردار آورده اند، از آقایان زارع زاده و سراج که لابد باز هم قصد کاندیداتوری دارند باید پرسید: دستاورد انتصاب مدیران کم تجربه اصفهانی که به بهای تحقیر کارشناسان شهرداری اهواز و مدیران خوزستانی تمام شد چه بود؟ آیا اعضای شورای شهر که در وضعیت پیش آمده برای شهر مسوولیت مستقیم دارند، حالا وضعیت فعلی راضی اند؟!

مدیریت شهری اهواز چه می کند؟

آن وعده های تحول شهر و شهرداری و جذب سرمایه گذاری و... چه شد؟!

آیا مصاحبه های برخی اعضا شورای شهر و مسوولان شهرداری در مورد شعار هر هفته یک افتتاحیه، واقعا" تحولی ایجاد کرده است یا شهر را عقب تر از آن چیزی برده که قبلا بود؟!

دستاورد شورای ششم شهر در این دوره بجز رنجاندن برخی کارکنان و ایجاد رزومه برای مدیران دست چندمی چه بود؟

گفته می شود: برخی شهروندان از عملکرد شهرداری ناراضی اند. همچنین عده ای از کارکنان شهرداری از عملکرد شهردار و شورا ناراضی اند. این مدیران منتخب در حد اداره شهر نیستند.

 سرمایه گذاری خاص و چشمگیری در شهر انجام نشده و به نظر می رسد سازمان سرمایه گذاری تعطیل است. ما که در این مدت در اهواز تحولی ندیدیم، پروژه آب های سطحی جمع نشد و به سرانجام نرسید.

 عید شد و خبری از تحقق شعارهای شورای شهر و آقای امینی نشد.

 خوب است این آقایان حالا از دستاوردهای خود و شهردار اصفهانی شان برای مردم توضیح بدهند. بیش از یکسال سکوت کردیم تا اصفهانی ها و حامیان شان در شورا بهانه نیاورند.

 در این شرایط یک نفر در این شهر پیدا شود و بپرسد: به این وضعیت اهواز می توان نام کلان شهر نهاد یا بگوییم کلان روستا!

مدیریت شهری اهواز چه می کند؟

 آیا مهندسان، استادان دانشگاه و صاحب نظران این شهر، به این مدیر وارداتی نمره قبولی می دهند؟

محض رضای خدا یک نفر پیدا شود و مسوولیت چینش ترکیب شورای ششم و آقای امینی و تیم اصفهانی شهردار را بر عهده بگیرد‌ و تا دیر نشده فکر عاجلی برای مدیریت شهری اهواز بکند.

آیا در رعایت حقوق شهروندی این مردم- که مشمول حق الناس است- درست عمل کرده ایم؟

* شهرام احمدی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید