امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 اهواز/ حبیب خبر- سید مهدی ابوس:

 این روزها حکایت VAR یا به زبان فارسی، "کمک داور ویدیویی" بحث نخست همه محافل و دورهمی های ورزشی فوتبالی شده و همه مطالبه گر خوب بودن ولازم بودن این فن‌آوری کمک رسان در فضای فوتبال ليگ برتر هستند.

  از طرفی عالی جنابان جلوس کرده بر کرسی هدایت ورزش و فوتبال هم یک روز درمیان یا دو هفته یک بار دقیقا مانند نوبت کاری تنظیم شده کارکنان نوبت کار در سایت های فدراسیون‌فوتبال یا وزارت ورزش یا توسط شیپورچی های دم دست آماده به فرمان! مرتب خبر از آمدن و درحال آمدن و مقدمات نصب آن فراهم شده و همین روزها شاید هم فصل بعد این کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران خواهد رسید را اعلام مي کنند وکلی خوش به حال اهالی فوتبال و بعضی ازتیم هایی که قضاوت داوران فعلی را قبول ندارند، می شود.

 این خوش به حال شدن آن قدر ذوق زدگی در فضای مستطیل سبز فوتبال پیش آورده که خیلی ها بدون نگاه واقعی به زیر ساخت‌های واقعی درون ورزشگاهی در رویای اجرایی شدن سیر می‌کنند!

 شاهد هستیم که این روزها در هر برنامه ورزشی صدا و سیما یا مطبوعات ورزشی و فضای مجازی حرف ازکف و سقف  خواسته های فیفا در نوع اجرایی شدن VAR است!

 اما آیا  فکری به حال بعد از نصب و اجرایی صحيح آن شده است که این فن آوری بسیار مثبت وتاثیر گذار بلاگیر داوران و بیشتر شدن حواشی فوتبال نشود!

آیا به فکر این هستیم که تعداد دوربين های فعلی فعال در هنگام برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر،کف و شاید هم پایین تر از کف استانداردهای خواسته شده واقعی فيفا است و اجرای واقعی VAR نیازمند تعداد سقف اعلام شده است!

آیا خبر دارید این فن آوری برای لیگ برتر فوتبال باید همگانی باشد و هیچ تفکیک‌ اختصاصی و مختص بودن به چند ورزشگاه نباید باشد!

انصافا  ورزشگاه های فعلی میزبان برگزاری مسابقات فوتبال ما زیر ساخت واقعی برای رونمایی از کمک داور ویدیویی را دارند.

پایان کلام: به راستي اگر این پديده خوب و لازم و ملزوم امر داوری در قسمتي از فوتبال لیگ برتر ما حاضر و در قسمتي دیگر غایب باشد چه گونه این نوسان را می‌توان  توجیه کرد!؟

آیا بهتر نیست تخصصی تر وبا تدبیر صحیح تر وفارغ از احساسات و هیجانات جوگیرانه برای ورود کمک داور ویدئویی به فوتبال تلاش کردتا خدائی ناکرده ارائه ورونمایی این فن آوری در فضای فوتبال ما نتیجه عکس ندهدو هدف را قربانی بهانه نکنيم

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید