امروز:
جمعه - 24 اسفند - 1403
ساعت :

اهواز/ حبیب خبر- حبیب اله بهرامی:

عصر دوشنبه نوزدهم دی ماه ۱۴۰۱ استاندار جدید خوزستان نخستین مصاحبه یا گفت و گو یا نشست خبری خود را با شماری از خبرنگاران، سردبیران، مدیران مسوول و سرپرستان رسانه های همگانی از مطبوعات گرفته تا خبرگزاری ها و پایگاه های خبری انجام داد.

نشستی که ان شاالله خروجی خوبی داشته باشد. با هم بخشی از خبر این نشست را به نقل از خبرگزاری ایسنا بخوانیم:

 علی اکبر حسینی محراب ۱۹ دی‌ماه در نشست با مدیران رسانه خوزستان، اظهار کرد: "از موارد مطرح شده در این جلسه استفاده کردم اما اگر با ظرفیت‌هایی که برخی دوستان اشاره داشتند بخواهیم کار انجام دهیم به نظر من کار خیلی مهمی اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه ما،  نخبگان استان و مردم بتوانیم روی ظرفیت‌های خالی و جدید حرکتی را انجام دهیم."

وی افزود: "آنچه ما در این جلسه و جلسات آینده و در کنار اصحاب رسانه قصد انجام آن را داریم این است که با کمک همدیگر موضوعات را شناسایی کنیم، بشکافیم و اطلاعات‌مان را در خصوص سامانه‌های اطلاعاتی استان در مباحث مختلف کامل کنیم. معلوم است که نرخ بیکاری را در برخی شهرستان‌ها نداریم که به نظام آماری‌مان در این زمینه برمی‌گردد و باید درست شود. ما به وظیفه نقد، نظارت و تبادل آرا هم اعتقاد داریم و هم عمل می کنیم."

حبیب خبر: در چهل سال گذشته تا آنجا که به یاد دارم مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان شش دانگ نبود و تجربه کامل مدیریتی در این رشته و نیز فعالیت در رسانه های همگانی نداشت و حتا برخی از نیروهای آن ها تنها میرزابنویس بودند و اصول و راه و چاه مدیریت روابط عمومی را به درستی یا نمی دانستند یا پای عمل شان لنگ بود؛ چرا که مدیر و کارکنان روابط عمومی افزون بر تخصص و تجربه باید عاشق و متعهد به کار باشند و آن قدر قدرتمند عمل کنند که استاندار، روابط عمومی را قلب دستگاه خود بداند و در همه امور با مدیرکل آن مشورت کند؛ حتا در لباس پوشیدن!

چون یک مدیر روابط عمومی اگر اجتماعی ترین کارشناس دستگاه خود باشد، بهتر می تواند با مسوول بالادست اش رایزنی کند.

اما بپردازیم به نشست خبری استاندار خوزستان با یاران رسانه.

به روشنی پیدا بود که نشست مردمان رسانه با استاندار بدون برنامه و تنها باری به هر جهت بوده و این که جناب استاندار با اهالی رسانه هم دیداری داشته باشد!

در حالی که استاندار خوزستان نیاز دارد با مدیران و سرپرستان مطبوعات، مدیران و سردبیران پایگاه های خبری و خبرگزاری ها، پیشکسوتان رسانه و همچنین خبرنگاران رسانه های همگانی دیدارهای جداگانه داشته باشد نه این که با عجله شماری از همدلان رسانه های همگانی را- آن هم به طور گزینشی- دعوت کنیم تا بیایند و صندلی های سالن جلسات را پُر کنند!

نمی خواهم درباره وظایف و مسوولیت های روابط عمومی یادداشتی بنویسم؛ چرا که هر مدیر یا کارمند روابط عمومی در حوزه کارش یک شرح وظایف کلیشه ای را در بایگانی و در حال خاک خوردن دارد و امروزه هم تنها به نوشتن خبرها و گرفتن عکس هایی از عملکرد روزانه و بازگفت دستگاه و مدیرش و ارسال در فضای مجازی سرگرم است و برایش هم مهم نیست که بازخورد کارش ممکن است نتایج منفی داشته باشد. هدف رفع مسوولیت است که به خوبی انجام شده و می شود!!

آقای مدیر! روابط عمومی، خصوصی نیست. شما ویژه استاندار و مدیرکل و رییس دستگاه تان نیستید که به همه کارکنان دستگاه ها و مردم شهرستان و استان و کشور وابسته هستید و آگاهی رسانی تان نباید به تعریف و تمجید یا مطرح کردن مدیرتان بیتجامد و مردم فراموش شوند!

 مدیر روابط عمومی اگر شبانه روز آماده به خدمت و همچنین عاشق کارش نباشد نمی تواند به خوبی مدیریت کند. اگر این ویژگی ها را ندارید و همچنین از تجربه، توانایی و دانایی لازم برخوردار نیستید و نمی توانید دست راست بالاترین مسوول دستگاه تان باشید و از همه مهم تر در میان مردمان رسانه پایگاه و منزلت ندارید همان بهتر که بار مسوولیت را زمین بگذارید و اجازه دهید یک نیروی متخصص، متعهد، عاشق، شیفته و همیشه پای کار، مدیریت روابط عمومی را بر عهده گیرد تا بتواند برای دستگاه اش برنامه ریزی کند و تقویم کاری سالانه خود را برای انجام امور به بالاترین مدیرش ارایه کند....

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید