امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

تهیه و انتشار ۴۰ خبر حوزه دفاع مقدس به زبان های بین المللی

 اهواز/ حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

 این روزها مثل چند سال گذشته خبرهای ناخوشایندی از باشگاه فولاد خوزستان به گوش می رسد.

 باشگاهی که در سال های نه چندان دور پله ترقی و سکوی پرتاب استعدادهای ناب، مظلوم و محروم فوتبال خوزستان بود؛ اینک به یک باشگاه کاملا غیربومی و وارداتی تبدیل شده است.

 همه مطلع هستیم که شرکت فولاد خوزستان یکی از قطب های فولادی ایران است که ضررها و البته منفعت های فراوانی برای استان دارد.

 ایجاد اشتغال، فعالیت های اجتماعی و تولید این صنعت گران بها در استان از مزیت های این شرکت و مشکل های زیست محیطی نیز از معایب این ظرفیت بزرگ صنعتی است.

 یکی از قابلیت های بزرگ این شرکت، استفاده از ابزار ورزش به ویژه فوتبال برای معرفی این کارخانه است که نام و آوازه اش در ردیف اول رسانه ها یا مباحث ورزشی جا خوش کند که آن هم وامدار تلاش صنعتگران و کارگرانی است که گاه در کوره های بالای ۷۰ درجه گرما و حرارت به تولید محصولات مختلف می پردازند و اندکی از سود حاصل از تولیدات آن ها در قالب ورزش به جوانان این خطه تعلق می گیرد.

 اینکه ظرفیت مالی شرکت فولاد خوزستان باعث ایجاد زیرساخت های نسبتا خوبی برای ورزش استان و اهواز شده را به فال نیک می گیریم اما هرگز نمی بخشیم آنان که ماحصل زحمت کارگران خوزستانی شاغل در این شرکت را به صورت میلیاردی به بازیکنانی از دیگر شهرها و استان ها می پردازند که استعداد فوتبالی شان به اندازه صدها جوان مظلوم و محروم اهوازی و شوشتری و شادگانی نیست .

 خوزستان به همان اندازه که پایتخت دفاع مقدس و مرکز حماسه و ایثار است به همان درصد هم پایتخت نفت و کشاورزی و صنعت و فوتبال است.

تاریخ گواه است که خوزستان مستعدترین جغرافیای فوتبالی ایران است و صدها ستاره آسمان فوتبال ایران هم نشان از این مدعاست اما اخیرا شاهد هستیم که عده ای اساس و بنیان باشگاه فولاد خوزستان را از زیر و بن تحویل غیر بومی هایی داده اند که کم ترین تعلق خاطر را نسبت به این مردم و این همه مشکل استانی دیگر دارند.

 

چرا باید هشتاد درصد کادر مدیریتی، کادر فنی و بازیکنان فولاد خوزستان غیر اهوازی باشند در حالی که سالی ده ها بازیکن جوان و مستعد این شهر و استان به دلیل بی توجهی باشگاهی مثل فولاد عازم تیم ها و شهرهای دیگر می شوند!

چرا باید تیم های کم برخوردار و پر از مشکل هایی همچون صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، استقلال خوزستان، ملاثانی و اهواز با دست خالی به سراغ استعدادهای ناب استان بروند و همیشه هم مورد بی مهری واقع شوند اما باشگاه متمولی همچون فولاد با این همه ظرفیت باید سراغ مربیان و بازیکنان میلیاردی دیگر استان ها برود!؟

امیدواریم مدیران ارشد شرکت فولاد خوزستان و دیگر نهادهای نظارتی و حتا امنیتی استان و متولیان ورزش به این معضل، تناقض و رفتار ناخوشایند باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد  ورود کنند و به مردم شریف و همیشه مظلوم و محروم این استان و جوانان مستعد و بی حامی اش پاسخ دهند که چرا با وجود صدها صدها استعداد ناب فوتبالی در خوزستان با کمترین قیمت، باید شاهد حضور بازیکنان معمولی لیگ با قیمت های نجومی در این باشگاه باشیم؟!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (2)

  • سعید

    یکشنبه 05 تیر 1401 - یکشنبه, جون 26 2022 8:36:40pm

    نظرت غیر کارشناسی معلوم هست که از رو خصومت اینا میگی شما دنبال منافع خود هستید نه فولاد و خوزستان

  • مرد فولادی

    دوشنبه 13 تیر 1401 - دوشنبه, جولای 4 2022 3:12:13pm

    معلومه از قدرتمند شدن فولاد وحشت داری که این همه اسمون ریسمون بافتی::)