امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 شورای ششم و رضا امینی، شهردار اهواز برای سال جدید وعده ی نوروز متفاوتی را داده بودند، اما این وعده نیز همچون وعده اعضای لیست شهادت شهود در ساماندهی ورودی و خروجی های شهر اهواز و رهاسازی آن از دست متصرفان محقق نشد.

 شهرداری اهواز برای نوروز امسال نه تنها کار متمایزی ارایه نداد، که عقب تر از همیشه بود.

 جمع آوری نکردن به موقع زباله و رفت و روب، خاموشی عجیب پل ها، سر در گمی مسافران نوروزی، ضعف خدمات عمومی، نگهداری نامناسب از سرویس های بهداشتی، فضای سبز نامناسب، شروع به کار دیر هنگام رنگ کاری جداول و بعضی کارهای تعمیراتی و اصلاحی، توقف عملیات آسفالت و لکه گیری ها و شروع به کار دیرهنگام آن، رها شدن کنده کاری های منتهی به روزهای آخر سال به امان خود و خیابان هایی که به بهانه ایجاد شبکه دفع آب های سطحی، توسط پیمانکاران زخمی شده و پر ازخاک باقی ماندند، چهره زشت ورودی و خروجی های شهر که با تصرف آیلندها و بعضا" بخشی از جاده و تبدیل آن به محل کسب و کار از راه دستفروشی و...و...و... همه و همه استدلال هایی است که از مدیریت جزیره ای و سردرگم شهرداری حکایت دارد.

 بی شک اگر از مردم اهواز نظر سنجی شود:" آیا در این شهر، نوروز متفاوتی رقم خورد" با پاسخ قاطع منفی مواجه خواهیم شد.

 رضا امینی که ظرف ۶-۷ ماه گذشته کاری جز چند مصاحبه و تغییرات شکلی در شهرداری انجام نداده بود، تحت فشار افکار عمومی ناچار وعده نوروزی متفاوت را داد، اکنون که آخرین روزهای تعطیلات نوروز هم سپری می‌شود هنوز نشانه ای از این تفاوت جز در کاهش خدمات نمی توان دید.

 تا این لحظه ابتکارات رضا امینی تنها بر روی کاغذ و در خدمت نمایش های رسانه ای بوده است.

 برای مثال: با تبلیغات فراوان خبر از راه اندازی یک دستگاه اتوبوس گردشگری داده شد که نه زمان و مکان استقرار و مسیر حرکت آن اعلام شد و نه نحوه استفاده از آن، کیوسک های از من بپرس، ناکار آمد و نمایشی از آب در آمدند، رستوران ریتاج که با تبلیغات فراوان به عنوان پروژه خاص و لاکچری سرمایه گذاری معرفی می شد، تنها در اخذ ورودی هنگفت از مردم شهر، لاکچری ظاهر شده است!

 شورای ششم و شهردار منتخب غیر بومی شان خود را همه فن حریف مدیریت شهری به ویژه شهرداری اهواز و همزمان عصاره پاکی می دانند که مبارک است؛ اما این جریان هم در بینش و هم در چینش ادامه جریان خود مقدس پنداری است که در شورای پنجم موسی شاعری را بر سر کار آورد بود و کاری جز اتلاف وقت و سرنگون ساختن ساختار شهرداری اهواز و نمایش های رسانه ای از خود بروز نداد.

 پیش بینی می شود شورای ششم با یکی دو بار آزمایش و سعی و خطای دیگر در تعویض و انتخاب سرپرست و شهرداران متفاوت، در پایان دوره خود همچون شورای پنجم، بی بازده به آخر خط برسد و تنها کاری که صورت گرفته ایجاد رزومه برای امثال اسدالهی و امینی است، که در شهر خود خواب چنین مناصبی را هم نمی دیدند.

 امیدواریم این تلنگر باعث هشیاری آنهایی شود که خود را به خواب زده اند، دلخوش به خبرسازی های نمایشی اند و ثمره شورای بدون پشتوانه و نیز چینش مدیران کم دانش اداره شهر را مطلوب و قابل دفاع می بینند.

 ✍ شهرام احمدی ۱۴۰۱/۰۱/۱۲

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید