امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 حبیب خبر- سید مهدی ابوس:

 رفیق خوب  کسی است که بودن اش در تمام لحظه های زندگی، حس شود.

 یاد و نام اش- چه در قید حیات باشد و چه آسمانی- حالت را خوب کند و مرام اش برایت بهترین درس و تعیین مسیر رفتاری، کرداری و گفتاری و عزت آور باشد.

 به عبارتی می توان نوشت: رفیق خوب مثل طلاست که روز به روز ارزش واقعی اش بیش تر می شود.

 برای نگارنده، تمام این اوصاف، از اواخر دهه پنجاه تاکنون به عنوان یک شاگرد، در فضای مکتب خوش مرامی مرد همیشه جاوید "حاج حسن اهوازی"  و بزرگ مرد فوتبال و قلم ورزش خوزستان تجربه و تداعی می شود و همیشه از خدای تبارک و تعالی آرزو دارم لایق صفت شاگردی و رفاقت و برادری آن بزرگ مرد ارزشی ورزش باشم.

 امروز در سالروز میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام و گرامی داشت روز پدر و روز مرد، سال های سرشار از عزت و درس مرام برادری و باهم بودن و همگام شدن با مردی از تبار ارزش های والای اخلاقی و اسطوره پدری و برادری و پیشکسوتی در ذهنم تداعی شد.

 ابتدا دلم گرفت که چه بزرگی را از کف دادم؛ اما وقتی شاهد شاهکار یادگارحاج حسن اهوازی شدم و دیدم حاج حسین اهوازی فرزند ارشد آن زنده یاد در روز پدر، در یک حرکت خیر خواهانه و عاقبت به خیری به یاد پدر مرحوم اش اقدام به پخت و پز ۵۰۰ پرس غذای گرم و توزیع در موسسه های خیریه اهواز برای مستمندان نموده و اتفاقی که در حین این اقدام خداپسندانه رقم خورد انصافا به خود بالیدم که شاگرد آن مرد بزرگ هستم.

 فرزند مرحوم حاج حسن اهوازی درباره اتفاقی که در جریان این روز پیش آمده گفت: برای پخت و پز ۵۰۰ پرس غذای گرم به یاد پدرم، ابتدا با مشورت و قبول خانواده به یاد نذر همه ساله پدرم در نهمین روز محرم- که ناهار عزاداران حسینی را تامین می کرد و آشپز خاص و ثابتی داشت- افتادم.

 با آن آشپز بزرگوار تماس گرفتم و پیشنهاد خودم را ارایه دادم اما آشپز مورد نظر گفت از اهواز نقل مکان کرده و اینک ساکن شهرضا است.

 وقتی این کلام آشپز را شنیدم کمی بهم ریختم و در شرایطی که قصد خدا حافظی از آشپز را داشتم ناگهان آن مرد گفت: به حرمت و عشق حاج حسن اهوازی حتما خواهم آمد و غذا را آماده می کنم.

 در اوج ناباوری این آشپز با معرفت از شهرضا آمد و بعد از پخت غذا، بدون چشمداشتی و فقط به یاد پدرم راهی شهر محل سکونت خود شد.

 حسین اهوازی گفت: این برای من درس بزرگی بود و بنده هم به عنوان برادر و شاگرد آن بزرگ مرد فوتبال و قلم ورزش خوزستان افتخار می کنم که نام و یاد و مرام ارزشی ورزشی حاج حسن اهوازی همیشه ماندگار و تاثیر گذار  است.

 روحش شاد و یادش گرامی باد

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید