امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

  اهواز/ حبیب خبر- سیدمهدی ابوس: نام صربستان- سرزمین جداشده از یوگسلاوی سابق- یادآور جنگ های داخلی و نسل کشی توسط حاکمیت راستگرای صرب ها در آن زمان است.

 آن رویداد وحشتناک ضد بشری- که محصول مشترک سیاست های غرب و حاکمیت راستگرا داخلی بود- به  زخمی ماندگار بر روح انسانیت و چهره تاریخ تبدیل شد!

 اما حالا کشور صربستان پس از گذشت سال ها از آن روزگار وحشت و مرگ و ویرانی، این بار با فوتبالش در آشفتگی جهان کرونا زده دوباره خبر ساز شد و حدیث دیگری را روایت کرد.

 حدیثی با مضمون یاری گری و انسان دوستی و میهن پرستی؛ آن هم از درون فضای واقعی مرام ارزشی ورزشی فوتبال.

 چه می کند این فوتبال؟

 "الکساندر ووجیح" رییس جمهوری صربستان، پیش از مسابقه تیم ملی کشورش با پرتغال رسما اعلام کرد: " اگر تیم ملی فوتبال کشورش به جام جهانی صعود کند به هریک از بازیکنان تیم ملی صربستان  یک میلیون یورو پاداش خواهد داد."

 صربستان در مصاف با پرتغال کار بزرگ را انجام داد و با نتیجه دو بر یک پیروز شد و خود را به عنوان مسافری از مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی کرد.

رییس جمهوری خوش قول حماسه ساز وتاثیر گذار، بلافاصله به وعده خود عمل کرد و به هریک از بازیکنان یک میلیون یورو پرداخت.

اما بازیکنان در یک تصمیم و اقدام فوق العاده ارزشمند از نوع مرام پهلوانی ذات واقعی ورزش، پاداش یک میلیون یورویی خود را به مرکز درمان خردسالان کشورشان اهدا کردند تا در درمان کودکان بیمار سهیم شده باشند.

 اهدای این مبلِغ کلان از سوی تک تک بازیکنان مورد تحسین افکار عمومی و جهان ورزش قرار گرفت به ویژه درسی بود از مکتب  فوتبال ارزشی ورزشی.

 حالا جهان ورزش با فوتبال و بازیگرانش تصویر مهربان تری را از صربستان تماشا و چهره دیگری را از این کشور در حافظه اش ثبت می کند.

این نیز درس بزرگ دیگری از فوتبال و بازیکنان آگاه و مردم گرای تیم ملی صربستان است.

زنده باد این مرام واقعی فوتبال ارزشی ورزشی. 

 خجسته  باد حس ارزشمند همیاری های بی دریغ انسانی.

پاینده باد  ورزشکاران، مربیان و هواداران همیشه  بامرام فوتبال ارزشی ورزشی.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید