امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

 سرآغاز هفته تربیت بدنی بهانه ای شد تا بار دیگر قلم ورزش یادآوری کند: همه اهالی ورزش اعم از مدیران عالی مقام، مربیان، ورزشکاران و هواداران حتی آن سرایدار زحمت کشی که در فضای ورزش تلاش می کند، قابل احترام بوده و خویشتن را ارزشمند می داند و این ارزشمندی بر پایه عزت نفس و استحقاق استوار خواهد بود.

 بدون هیچ گونه ملاحظه کاری یا خوش خدمتی، قصد داریم یاد آوری کنیم: ورزش بسیار فراگیر است و همه اعضای جامعه به طریقی به آن مرتبط هستند. در حقیقت خانه ای است پهناور که توسط عاشقان اش، دارای عزت است و سوق دهنده ارزش های والای اخلاقی و سلامت. اما گاهی هم شاهد هستیم که توسط کاسبان تحمیل شده به آن، بی در و پیکر و آزار دهنده و پر حاشیه نشان داده می شود.

  قلم ورزش همیشه دنبال حمایت از عاشقان و خادمان واقعی ورزش بوده و مکرراً در مسیر حفظ حرمت و اثبات حقانیت پیشکسوتان و مرام ارزشی ورزش با نقد های هشدار دهنده گام برداشته و در این مسیر بارها مورد عتاب و تهمت و بی مهری قرار گرفته است اما هرگز هدفش را- که حراست از اصالت و هویت واقعی، شأن و منزلت و مقام ورزشی پیشکسوتان ورزش بوده- کم رنگ یا معامله نکرده و این بار قصد دارد یاد آوری نماید که ورزش چون بزرگ پهناور است نیاز به داشتن بزرگ تر دارد؛ زیرا مثلی معروف و متداول وجود دارد : " خانه ای که بزرگ تر ندارد ویرانه ای بیش نیست"

 ورزشی که پر مخاطب است و دارای وزارت و کمیته المپیک و فدراسیون و اداره کل و هیات و کلی دَبدَبه و کَبکَبه، مطمینن بدون داشتن بزرگ تر به هدف و مقصدش نخواهد رسید.

 البته آن بزرگ هم باید اصول بزرگی را بداند و به درستی بزرگی کند.  بزرگ بودن به مقام انتصابی اداری  نیست. بزرگ باید دارای شأن و منزلت مقام شامخ کسوت داری واقعی ورزش را همراه با صبوری و تدبیر و تخصص و محبوبیت و مقبولیت داشته باشد.

ختم کلام نوشتاری: می خواهیم به آنان که برای مدیریت و هدایت ورزش کلان تصمیم گیری و مدیر و خادم انتصاب می کنند یاد آور شویم که بدانند فرقی بی نهایت میان عاشقان و کاسبان ورزش وجود دارد؛ زیرا عاشقان به دنبال پاکی، شکوه، جلال و حفظ حرمت ارزش‌های معشوق خود هستند اما هدف کاسبان خزیده به درون ورزش فقط پرکردن جیب خود  و گسترش منافع شخصی و فخر فروشی از مقام کسب کرده خود هستند.

 بنابراین باید بزرگان ورزش را یافت و از وجود پر برکت آنها، تجربه، تخصص، تدبیر و منزلت را کشف کرد و بهره گرفت؛ زیرا حفظ حرمت بزرگ تر واقعی و بهره بردن از تخصص و اهلیت و تدبیرش در حقیقت تدوین و بنای ستون خیمه  سند تعالی ورزش خواهد بود.

هفته تربیت بدنی و  ورزش بر همه اهالی ورزش به ویژه مدیران و خادمان عاشق به خدمت مبارک باد.

        سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید