امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

جناب شهردار! اصلن قصد فضولی و انتقاد زود هنگام نداریم. مشی ما احترام به تصمیم جمعی شورا و انتخاب شما به هر دلیل و استقبال از اولویت های اعلام شده شما است؛ اما، قطعا به عملکردهای شما حساس خواهیم بود و برنامه ها و شعارهایی را که می دهید رصد خواهیم کرد.

در مطالب رسانه ای بیشترین اولویت های کاری خود را مسایل کالبدی و عمرانی شهر بیان کردید اما حرفی از نحوه تامین اعتبار برای انجام این امور نزدید.

 از مباحث سرمایه گذاری و درآمد زایی و اصلاح ساختار سنگین و غیر چابک شهرداری هم حرفی به میان نیاوردید؛ البته فعلا روی سخن ما با این مسایل مهم و اساسی نیست.

موضوع مهم برای ما ترسیم برنامه ای جامع و عملیاتی در یک مدت زمان مشخص و ملموس است که طی آن شهروندان شروع توسعه و پیشرفت را حس و رویت نمایند؛ اما همه کارشناسان خبره مدیریت شهری می دانند توسعه پایدار در کلان شهر ها اتفاق نمی افتد مگر بستر فرهنگی و اجتماعی آن به طور دقیق ترسیم و تدوین و اجرایی و آموزش داده شود.

هیچ برنامه کالبدی به تنهایی نمی تواند مشکل های پیچیده این شهر را حل کند. اگر بخواهم چند مصداق ساده بزنم در بعد نظافت و زیبایی و شادابی شهر محال است بتوان بدون برنامه های فرهنگی و اجتماعی تغییری حاصل کرد.

 جناب شهردار! در شهر کارشناسان خبره فرهنگی و اجتماعی وجود دارند که اتفاقا با لایه های مختلف شهر و اجتماع و فرهنگ بومی و در هم تنیده فعلی آشنایی دارند و می توانند برای ترسیم و عبور از بحران نابه سمان فعلی شهر و ضعف های مدیریت شهری کمک حال شهرداری باشند؛ اما شرط آن اراده شهرداری و اعضای شورا در استفاده از آن ها و همکاری و ریل گذاری صحیح برای همکاری است.

آقای شهردار! پیگیر اجرای حکمروایی شهری و شهروند سازی مطلوب و متعهد باشید تا ان شاالله موفق شوید.

نوید قائدی/ ۶ مهر ۱۴۰۰

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید