امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

یک هفته از غم انگیز ترین اتفاق زندگی ام (درگذشت پدرم حاج حسن اهوازی) می گذرد. قلم را به دلم سپردم و یادی از رفیق و همکار صادق پدرم کردم. بله! زنده یاد "رضا رشیدی نسب."

در آستانه یکمین سال درگذشت رضا رشیدی نسب از ورزشی نویسان پیشکسوت و بااخلاق خوزستان و کشور قرار داریم که زندگی خود را وقف ترویج و تقویت ارزش‌های رسانه‌ای و ورزشی استان کرد؛ ولی یاد او برای همیشه ماندگار است.

این پیشکسوت ورزشی نویس در رسانه های مختلف استانی و کشوری فعالیت داشت و زحمات زیادی برای اعتلای ورزش دیارش کشید.

رضا رشیدی نسب متولد ۱۳۳۶ در خوزستان بود و پیشکسوت کهنه‌کار مطبوعات ورزشی که با بیش از ۴۰ سال کار رسانه ای در بسیاری از روزنامه های ورزشی کشور و استان فعالیت داشت.

نوشتن از مردی که نامروتی روزگار، زندگی را برایش سخت کرده بود، دشوار است؛ اما مستحق است از فعالانی که ۴۰ سال عمر و زندگی خود را وقف ترویج و تقویت و ارتقای ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای و ورزشی کردند و در تعالی و رشد این حوزه‌ها خون دل‌ها خوردند، یاد کنیم.

متانت و تواضع، صداقت و سادگی و حق گویی از صفات بارز رضا رشیدی نسب بود. به معنای واقعی کلمه توجه به همبستگی و وحدت همیشه در وجودش موج می زد و مروج این مهم بود.

برای انعکاس وقایع، همیشه عزم راسخ و صبری زیاد داشت و کیفیت را بر کمیت و حق را بر ناحق ترجیح می داد و قلمش در راه حق و صداقت و دفاع از ارزش های این سرزمین می چرخید.

رشیدی نسب روزنامه نگار و خبرنگار پیشکسوت خوزستانی مهربان مردی که چهار دهه از عمرش را صرف سخت ترین و خطرناک ترین شغل دنیا کرد.

 انسانی زحمت کش و صبور بود و می بایست قدر این سرمایه های ملی، معنوی و ثمر بخش را با اقدامات درخور و نتیجه بخش بدانیم؛ چرا که اینان آبروی ما هستند و آبروی مان را بهتر و بیشتر و ارزنده تر باید پاس بداریم.

 

باید قدردان همدیگر باشیم و قدرشناس کسانی که برای این مردم، برای فرهنگ و ارزش های این دیار زحمت کشیده و می کشند تا نام این سرزمین لطمه نبیند و مروت و انسانیت و عشق به وطن و همنوع و مردم کمرنگ نشود.

باید بدانیم کم توجهی به این تلاشگران ضررهای زیادی را متوجه جامعه خواهد کرد.

تابلو و نماد هر مملکتی هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران و فرهیختگان آن هستند. تابلوهای خودمان را کدر نکینم و آن ها را پاکیزه و زیباتر نگه داریم.

 به این نکته امروز بیندیشیم که فردا خیلی دیر است و پشیمانی سودی نخواهد داشت.

مرحوم رشیدی نسب پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان رازی اهواز به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت و با قلبی آکنده از عشق و صفا و پاکی و مهربانی و ایمان برای همیشه چهره در نقاب خاک کشید.

 یاد، نام و راه او و دیگر عزیزان درگذشته، گرامی و روح شان شاد باد.

حسین اهوازی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید