امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

مصوبه انتخاب شهردار اهواز تایید نشد

 

در خبرها خواندم فرماندار اهواز گفت: "هیات تطبیق مصوبات شهرستان اهواز، مصوبه شورای شهر اهواز در خصوص انتخاب شهردار را مغایر قوانین و مقررات دانسته و تایید نکرد.

جمال عالمی‌نیسی روز چهارشنبه افزود: امروز هیات تطبیق شهرستان در فرمانداری اهواز تشکیل جلسه داد و مصوبه جلسه ۶ شورای شهر اهواز در خصوص انتخاب شهردار مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به استناد ردیف ۶ بند چ ماده ۳ آیین‌نامه احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۱۳۹۷/۹/۲۵ هیات وزیران (سابقه ۹ سال مدیریت ارشد برای شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر) و رشته تحصیلی فوق لیسانس مرتبط مستند به بخشنامه شماره ۲۱۰۵۵۷ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ وزیر محترم کشور، هیات تطبیق این مصوبه را مغایر با قوانین و مقررات دانسته و تایید نکرد."

 علی حمید: وقتی اعضای شورای شهر یک کلان شهر با آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار آشنا نباشند یا این که آن را نادیده بگیرند و بدون مشاوره با کارشناسان و متخصصان حقوقی- که قوانین را فوت آب هستند- بنشینند و تصمیم بگیرند و شهرداری را از نصف جهان بردارند و بیاورند استان باید عاقبت زحمات هدر رفته شان را- که در حقیقت خدمت به شهروندان است- در آینه هیات تطبیق مصوبات شهرستان اهواز ببینند!

به راستی در خود استان مان قحط الرجال یا قطع الرجال! است که فکر می کنند با غیر بومی ها بهتر می توانند شهر را سر و سامان بخشند؟!

شهردار اصفهانی و منتخب شورای شهر اهواز اگر نیرویی قوی، متخصص و مجرب در امور شهر و شهرداری است چرا مورد توجه اعضای شورای شهر اصفهان قرار نگرفت و به راحتی اجازه دادند به اهواز بیاید و کلان شهرمان را تبدیل به اصفهان کند؟!!

آقای فتح الله معین استاندار اسبق در دهه هشتاد را حتمن به یاد می آوریم؟ چه کرد برای استان جز نشستن در استانداری و دست روی دست گذاشتن و پا روی پا و تماشای خود در آیینه بی خیالی!

اعضای شورای شهر از بی خیالی مدیران غیر بومی در رسیدگی به مسایل کلان شهر و کلن استان مان درس بگیرند و آب زلال کنار خود را- که هم اکنون با جان دل و با عنوان سرپرست شهرداری دارد زحمت می کشد- نگاه کنند و تشنه لبان گرد جهان و نصف جهان نگردند که این راه و رسم شوراداری نیست! 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید