امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اعضای هیات‌رئیسه شورای ششم شهر اهواز انتخاب شدند

محمدمهدی مطیعی عضو شورای شهر اهواز در مراسم آغاز ساخت پارک محله‌ای برهان در بهارستان اهواز که (۷ شهریورماه) انجام شد، با اشاره به تعیین شاخص‌های شهردار اهواز، گفت: حدود ۴۰ نفر خارج از استان برای تصدی سکان شهرداری اهواز بررسی و در نهایت ۱۵ نفر انتخاب شدند که تعداد زیادی از مذاکرات منجر به ارائه برنامه این افراد شده است. این روند تا تعیین شهردار کلانشهر اهواز ادامه خواهد داشت.

*****

سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز روز پنجشنبه ۱۱ شهریور ماه جاری در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع انتخاب شهردار جدید و اولویت کاری شهرداری گفت: برای انتخاب شهردار اهواز گزینه های زیادی (۳۰ گزینه) از افراد بومی و غیربومی با تاکید بر تخصص، توان مدیریتی و سوابق و رشته تحصیلی مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت همه اعضای شورای شهر به یک گزینه دارای برنامه رسیدند.

*****

 علی حمید: وقتی به آمار دو عضو شورای شهر اهواز درباره گزینه های تصدی شهرداری اهواز نگاه می کنم که یک عضو فقط از ۴۰ نفر خارج استان سخن به میان می آورد و دیگری از ۳۰ گزینه (بومی و غیربومی) گیج می شوم و نمی دانم سرم را به دیوار کارم بزنم یا دیوار شورای شهر یا یقه خودم را جر دهم از آمار ناجور خبرگزاری ها(!) که خواسته اند در خوانندگان شک و شبهه ایجاد کنند که شورایی ها نمی دانند وضعیت چند گزینه شهرداری را بررسی کرده اند!!

می شود یک عضو دیگر شورای شهر بیاید و یک آمار بدهد و اصلن اسامی گزینه ها را اعلام کند که خودمان لااقل جمع بزنیم و ببینم چند نفر بوده اند!

این طور که می بینیم و می گویند: انگار هیچ گزینه بومی مورد بررسی قرار نگرفته است! چرا که جناب رییس شورای شهر در همین گفت و گوی یازدهم شهریور با خبرنگاران گفت: "اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که انتخاب شهردارغیربومی با نگاه نو می‌تواند بهتر مشکلات و چالش‌های شهر را برطرف و گره گشایی کند و درمدت یک ماه می‌تواند از همه مشکلات شهر اطلاعات خوبی به دست آورد و برای آن برنامه ریزی کند."

بنابراین، پیشنهاد می کنم: برای این که تمام شک و شبه ها در آمار و ارقام گزینه ها و نیز افراد بومی و غیر بومی بررسی شده برطرف شود؛ یک عضو شورای شهر اهواز بگوید: چرا اعضای شورای شهر اهواز درست نمی گویند رزومه و برنامه های چند گزینه داخلی و خارج از استان را بررسی کرده اند که یکی از چهل گزینه غیربومی می گوید و دیگری از سی گزینه بومی و غیر بومی؟!

اصلن بهتر نیست یک نفر برود و پرونده گزینه های تصدی شهرداری اهواز را- که بررسی شده- اول شمارش کند و بعد بومی ها را از غیر بومی ها جدا کند و سپس شمارش کند و بعد آمار هرکدام را به تفکیک با نام و فامیل و شهرستان مربوط اعلام کند؟! فکر نکنم چیز محرمانه ای باشد!

اگر هم این عزیزان نمی توانند یا وقت شان ضیق است که بشمارند و وقت تلف کنند، فقط نام گزینه ها را اعلام کنند. خوانندگان خودشان هم زحمت شمارش آن ها را می کشند و هم آمار بومی و غیر بومی بودن گزینه ها دست شان می آید و هم گزینه های بومی متوجه می شوند که شورایی ها آن ها را مدنظر داشته اند؛ اگرچه ممکن است به علت ضیق وقت یا چون بهتر از خودشان آن ها را می شناختند، گوشی شان زنگ نخورده بود!!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید